וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מ נשיא העליון מאותת ללוין: התפקיד מחייב מינוי קבוע

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 20:53

השופט פוגלמן, שמכהן זמנית בתפקיד מאז פרישתה של הנשיאה חיות, מתח ביקורת על שר המשפטים שלא ממנה מחליף קבוע. פוגלמן התייחס גם להדלפות מתוך הוועדה: "לא ירתיעו". השופט בדימוס זמיר: "המהפכה המשפטית לא מתה, הממשלה מנשימה אותה, סיכון שתעורר אותה עם סיום המלחמה"

מ"מ נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן מתח הערב (חמישי) ביקורת על כך ששר המשפטים יריב לוין משתהה במינוי קבע לתפקיד. "תפקיד נשיא בית המשפט העליון מחייב מינוי קבוע, נוכח החשיבות והרגישות שכרוכות בתפקיד זה והצורך לאפשר למערכת לתכנן ולבצע מדיניות ארוכת-טווח", אמר בכנס של העמותה למשפט ציבורי. "כמי שעומד בראש המערכת, אני מקווה שבקרוב תוכל מערכת בתי המשפט לשוב ולפעול תחת ניהולו של נשיא בית המשפט העליון, במינוי של קבע".

בפתח דבריו אמר פוגלמן: "הוועדה לבחירת שופטים לא התכנסה במשך כשנתיים, ובפעם הראשונה ב-75 שנות קיומה של מדינת ישראל לא ממונה נשיא קבוע לבית המשפט העליון".

עוזי פוגלמן. ביני אשכנזי
פוגלמן, הערב/ביני אשכנזי

פוגלמן התייחס גם להדלפות, לדבריו, בנוגע לניסיונות הדחה של שופט העליון חאלד כאבוב. "לאחרונה היינו עדים להדלפות מטעות מדיוני הוועדה שנועדו להטיל דופי במועמדים מסוימים. אין לי צל של ספק שפרסומים מסוג זה, שיש בהם משום הפרה בוטה של כללי השפיטה, לא ירתיעו את שופטי ישראל, והם ימשיכו לעשות עבודתם נאמנה, ללא מורא ללא משוא פנים ובהתאם לדין".

פוגלמן התייחס לפרסומים לגבי החלטתם של חברי הוועדה למינוי שופטים מטעם הקואליציה, השר יריב לוין, השרה אורית סטרוק וח"כ יצחק קרויזר, להדיח את כבוב לאחר שורת תחקירים נגדו, שחשפו פעילות שלו לכאורה לקידום ילדיו בניגוד עניינים.

יצחק זמיר, 29 בפברואר 2024. ניב אהרונסון
"להתכונן ליום שאחרי". זמיר/ניב אהרונסון

"המהפכה המשפטית לא מתה - הממשלה עדיין מנשימה אותה"

שופט בית המשפט העליון בדימוס והיועמ"ש לשעבר יצחק זמיר תקף בחריפות את הממשלה: לא היו בישראל ממשלה וכנסת שזלזלו בחוק במעמד בית המשפט ובזכויות האדם. זה בא לידי ביטוי פעם אחר פעם, החל מהחלטת יו"ר הכנסת שלא לציית לפסק דין של בית המשפט העליון שציווה לכנס את מליאת הכנסת לאחר הבחירות כדי לבחור יו"ר כנסת חדש ונמשך בהצהרות והחלטות של שרים וחברי כנסת עד היום. במצב קשה זה היועמ"שית ממלאת את התפקיד של ההגנה על שלטון החוק לא רק בנאמנות ובמסירות אלא באופן עצמאי ובאומץ רב שמעורר הרבה מאד הערכה וגם תודה.

"אני מדור תש"ח, לנגד ענינו החזון נפרץ ערכי היסוד מתערערים, האיום על חברה דמוקרטית ממשי, וזה כואב מאד", הוסיף זמיר. "השבר נעשה ברור עם תחילת המהפכה המשפטית, שר המשפטים קורא לה רפורמה משפטית אך אין זאת אלא צביעות. אמנם מערכת המשפט זקוקה לרפורמה בראש ובראשונה למילוי עשרות תקנים פנויים של שופטים, דבר ששר המשפטים סירב לעשות מאז תחילת כהונתו לפני יותר משנה. התוכנית שלו אינה רפורמה אלא מבצע הרס מערכת המשפט שיוביל להפיכה משטרית ושלטון יחידי שגם היום איננו רחוקים ממנו".

"מעניין מה היה אומר אילו הייתי אומר לו שאני לא מוכן לשלם מס הכנסה משום שהחוק אינו מוצא חן בעיני. הוא מתעקש למנות נשיא שימצא חן וחסד בעיני הממשלה. המהפכה המשפטית לא מתה, היא רק מורדמת, הממשלה עדיין מנשימה אותה. קיימת סכנה שהממשלה תעורר אותה מן התרדמה עם סיום המלחמה. צריך גם היום לעמוד על המשמר ולהתכונן ליום שאחרי, ואם היום הזה יגיע - יהיה צורך לחדש את המערכה במלוא העוצמה. הציבור יתקומם ברחובות, במקומות העבודה, בכל מקום. העליון יעשה את כל המוטל עליו כדי להגן על ערכי הדמוקרטיה והמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully