וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון מחטף? לוין מתכנן להדיח שופט עליון

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 20:29

שר המשפטים יחד עם חברי הוועדה סטרוק וקרויזר החליטו להעלות מחר בישיבה את הדחת השופט חלד כבוב. חברי הוועדה למדו על הנושא רק בגלל פרסומים בתקשורת, לאחר שהוא לא הופיע בסדר היום. השלושה צפויים להציע לשופטים ליזום בעצמם את הדחתו - ואם לא, יכניסו את זה לסדר היום

חברי הוועדה למינוי שופטים מטעם הקואליציה, השר יריב לוין, השרה אורית סטרוק וח"כ יצחק קרויזר החליטו לעלות מחר (חמישי) בישיבת הוועדה את הדחת שופט העליון חלאד כבוב. זאת, לאחר שורת תחקירים נגדו, שחשפו פעילות שלו לקידום ילדיו בניגוד עניינים מובהק. התלונה על כבוב הוגשה על ידי ארגון לביא.

מחר בישיבת הוועדה צפויים השלושה להציע לשופטים חברי הוועדה להיות אלו שיוזמים את ההדחה. אם השופטים יסרבו, צפויים חברי הוועדה להכניס את זה לסדר היום בעצמם באמצעות שר המשפטים יריב לוין.

יריב לוין בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ניסיון מחטף? לוין/פלאש 90, חיים גולדברג
שופט העליון ח'אלד כבוב. הרשות השופטת, אתר רשמי
שופט העליון ח'אלד כבוב/אתר רשמי, הרשות השופטת

סדר היום של הוועדה לבחירת שופטים הופץ היום על ידי שר המשפטים יריב לוין, ומסדר היום עולה כי מחר הוועדה תדון במינוי שופטים במחוזות צפון חיפה וירושלים. אולם מפרסום של תאגיד השידור כאן עולה כי הוועדה תדון גם בהדחתו של שופט העליון חאלד כבוב - עובדה שלא מוזכרת בסדר יומה של הועדה. בנוסף, מבדיקת וואלה עולה כי חברי הועדה אינם מכירים את הנושא והם למדו עליו מהפרסום של התאגיד.

בעקבות הפרסום בוואלה ובתגובה להודעה כי הוועדה למינוי שופטים תתכנס מחר לדון בנושא שלא תוכנן מראש, הודיע ראש לשכת עורכי הדין עו"ד עמית בכר כי "לא ראוי לקיים דיון חריג ביותר בהדחת שופט על סמך כתבה בתקשורת. ככלל, כל תלונה צריכה ראשית להתברר על ידי הגורמים המוסמכים כתנאי לפתיחה בהליך שכזה. אך מעבר לזה: ההתנפלות על כבוד השופט כבוב נראית כמו ניסיון חיסול פוליטי מתוזמן שבמטרתו לפגוע במוסד בית משפט העליון בכלל, ובשופטיו בפרט. לא בכדי, המתקפה הנוכחית מתבצעת כלפי שופט בן החברה הערבית, השופט המוסלמי הראשון בבית המשפט העליון. לשכת עורכי הדין, ואני כמי שעומד בראשה, לא ניתן יד למתקפה מכוערת זו המדיפה ריח של לאומנות. המאבק על מדינה דמוקרטית ושיוויונית ונגד מדינה משיחית ולאומנית, יתקיים גם בוועדה למינוי שופטים, ובכל מקום בחברה הישראלית וזאת עד שמדינת ישראל תחזור למסלול הדמוקרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully