וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר מאשים את "קבינט הקונספציה", סמוטריץ' קורא ל"פיתוח ההתיישבות": התגובות לפיגוע בעלי

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 19:45

התגובות בימין לפיגוע הירי בתחנת הדלק סמוך לעלי נעו בין הטחת האשמות לעבר הקבינט המצומצם, לבין קריאה לבנות בהתנחלויות בתור "תשובה ציונית הולמת". שר האוצר אמר כי ידרוש בישיבת הקבינט הערב "לשנות פאזה ולהשתחרר מהקונספציה גם ביהודה ושומרון"

בווידאו: פיגוע בעלי: 2 נרצחים בירי בתחנת דלק 29.02.24/טי פי אס

בימין הגיבו היום (חמישי) לפיגוע הרצחני בעלי, בו נרצחו שני גברים מירי מחבל. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי ידרוש בישיבת הקבינט הערב "לשנות פאזה ולהשתחרר מהקונספציה גם ביהודה ושומרון".

"לא יתכן שבכל שנה הרמדאן והתקופה הקודמת לו יהפכו למרחץ דמים של רצח יהודים, זו אינה גזרת גורל", כתב יו"ר "הציונות הדתית", ושוב קרא לבנות בהתנחלויות כתגובה לפיגוע. "זה דורש מצה"ל הרחבת המאמץ הסיכולי ולא צמצומו, סגירת צירים, החזרת המחסומים ופיתוח מאסיבי של ההתיישבות כתשובה ציונית הולמת".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שב לתקוף את קבינט המלחמה, אותו הוא מכנה "קבינט הקונספציה". "אתמול כניעה של קבינט הקונספציה בעניין הר הבית - היום פיגוע. הבוקר פינוי יהודים בבנימין - עכשיו פיגוע. הקבינט המצומצם, צאו מהקונספציה!", כתב.

פיגוע ירי בתחנת דלק, ישוב עלי, בנימין, 29 בפברואר 2024. דובר צה"ל
זירת הפיגוע, היום/דובר צה"ל

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, הגיב על הפיגוע: "שוב פיגוע קשה מאוד, שוב ירי על יהודים. אנחנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחותיהם של הנרצחים ודורשים להפוך את משוואה ביהודה ושומרון".

לדבריו, "הרשות הפלסטינית מנהלת מולנו מלחמה, ויש לפעול בעוצמה לחיסול כלל האיומים בכל רחבי יהודה ושומרון. מדינת ישראל והעולם חייבים להבין שאין הבדל בין הרשות הפלסטינית לבין מחבלי חמאס. מי שלא גינה את פוגרום שמחת תורה, מי שיממן את משפחות המחבלים שביצעו היום את הפיגוע, אין לו זכות קיום."

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, אמר בזירת הפיגוע: "אנחנו עם שני נרצחים בפיגוע קשה וכואב. הטרור כאן ובעזה הוא אותו טרור עם אותם מחבלים ואותן שאיפות. חובה לעלות להתקפה מוחצת נגד הטרור ביהודה ושומרון. יש להיכנס למרכזי הערים, להרוס תשתיות ולמגר מחבלים עד תום בדיוק כמו בעזה".

בפיגוע הירי נרצחו שני גברים, בתחנת הדלק הסמוכה לכניסה לעלי. המחבל שנוטרל על ידי אזרח משרת מילואים, נהג ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית. אזרח ניטרל את אחד המחבלים, שירה ברובה מסוג M-16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully