וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתין זר מאריתראה נעצר בחשד להסתה לאלימות על רקע פוליטי

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 4:18

ברקע העימותים שהחלו לפני כמה חודשים וטרם שככו בין מתנגדי משטרו של נשיא אריתראה, איסאייס אפוורקי לבין תומכיו, נעצר חשוד שהחל להסית כנגד תומכי המשטר. בתחילת חודש ספטמבר פרצו מהומות בדרום תל אביב - 8 מפגינים נפצעו קשה, 39 נעצרו

שוטרי המפקדה המשימתית בדרום ת"א עצרו נתין זר בן 38, מאריתראה בחשד להסתה לאלימות. במסגרת הפעילות האופרטיבית ומניעתית של שוטרי המפקדה המשימתית בדרום ת"א, שהוקמה בהנחיית מפקד מחוז ת"א על מנת לטפל באלימות בין נתינים זרים מאריתראה על רקע פוליטי של תמיכה והתנגדות למשטר בארצם, עצרו חשוד בהסתה.

מטרת הקמת המפקדה, למנוע אירועי אלימות ופשיעה, ולהגביר את תחושת הביטחון של התושבים, תוך חיזוק המשילות באזור. החשוד נעצר על ידי שוטרי זרוע ת"א מג"ב, שעל פי החשד מסית לאלימות כנגד תומכי המשטר, והועבר לחקירה בתחנת שר"ת.

נתין זר מאריתראה החשוד בהסתה לאלימות, 28 בפברואר 2024. דוברות משטרת ישראל
נתין זר מאריתראה החשוד בהסתה לאלימות, 28 בפברואר 2024/דוברות משטרת ישראל
הפגנת מבקשי מקלט אריתראים בתל אביב, 2 בספטמבר 2023. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הפגנת מבקשי מקלט אריתראים בתל אביב, 2 בספטמבר 2023/אתר רשמי, דוברות המשטרה

לפני ארבעה חודשים, שלושה אזרחים אריתראים נעצרו בחשד שניסו לרצוח אריתראי אחר, על רקע העימותים בין תומכי ומתנגדי המשטר במדינה הצפון-אפריקנית. בתכתובות וואטסאפ שמצאו החוקרים בטלפונים של החשודים, נמצאו תכתובות המעידות כי על כוונתם לפגוע באזרח האריתראי שאת תמונותיו הפיצו לאנשי קשר נוספים. השלושה חשודים, בין היתר, בגין קשירת קשר לפשע ואיומים. בהמשך היום, תבקש המשטרה את הארכת מעצרם בבית המשפט שבאשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully