וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר לשעבר אברהם בייגה שוחט הלך לעולמו בגיל 87

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 13:22

שוחט היה ממקימי העיר ערד, וכיהן כראש המועצה במשך 22 שנים. הוא היה חבר כנסת ושר אוצר בשתי קדנציות תחת ממשלות רבין וברק. הנשיא ספד לו: "דמותו שכל-כולה חזון ומעש, תחסר לנו באחת התקופות המאתגרות בתולדותינו כמדינה"

שר האוצר לשעבר אברהם בייגה שוחט הלך היום (רביעי) לעולמו, והוא בן 87. בייגה היה ממייסדי העיר ערד, וכיהן כראש המועצה במשך 22 שנים. כמו כן, כיהן כחבר כנסת ושר אוצר בשתי קדנציות תחת ממשלות יצחק רבין ואהוד ברק.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו: "פטירתו של בייגה שוחט, משרת ציבור ישר ונחוש, ראש העיר המיתולוגי של ערד שהפך לשר אוצר מצטיין בממשלות ישראל, מותירה אותנו כשאנו חסרים את דמותו שכל-כולה חזון ומעש, ודווקא באחת התקופות המאתגרות בתולדותינו כמדינה.

בייגה, שצעד שנים רבות באמון ובשותפות לצידו של רה"מ יצחק רבין, לא היה איש מילים כי אם ביצועיסט חסר מנוח. מי שרצה ללמוד על פועלו היה צריך פשוט להקשיב - לקול הילדים והצמיחה בערד, לשכשוך המים המותפלים, לרכבת הקלה והמכוניות הסואנות בכביש שש, לעשייה במפעלה של אינטל, לתוצרי המהפכה בתקציבים לפריפריה ולחברה, ולעוד ועוד יוזמות שאת פירותיהן יש לזקוף בין היתר לזכותו".

אברהם בייגה שוחט, 7 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
אברהם בייגה שוחט/ראובן קסטרו

בייגה היה נשוי לתמה, בתו של ראש הממשלה לוי אשכול, והותיר אחריו שלושה ילדים ושבעה נכדים. מילדיו נמסר, "זכינו ואנו גאים להיות ילדים של אבא אוהב, שהיה חלוץ ומנהיג אמיתי. הוא היווה מופת ליושרה ולהתנהלות ערכית ופעל ללא ליאות לבנייתה של הארץ שלנו ולהשגת שלום בר קיימא".

התנועה לאיכות השלטון מסרה בעקבות מותו: "אברהם (בייגה) שוחט זכה באות אביר איכות השלטון לשנת 2006 בהוקרה על תרומתו הייחודית לפיתוח הנגב, וכן על פעילותו לחיזוק שלטון החוק ואיכות השלטון, ולקידום המשק והחברה בישראל. שוחט היה דוגמא ומופת לשילוב של עשייה ציבורית ענפה ורבת שנים עם טוהר מידות וניקיון כפיים. יהי זכרו ברוך".

אברהם בייגה שוחט, 7 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
אברהם בייגה שוחט/ראובן קסטרו

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי ספדה גם היא לחבר הכנסת לשעבר, שהיה חבר במפלגתה: "‏איבדנו היום עוד אחד מעמודי התווך של ממשלת רבין, הממשלה האחרונה מלפני עידן נתניהו, האחרונה שבנתה את מדינת ישראל. בייגה היה האיש שעשה את העיר ערד, וכיו"ר וועדת כספים ובהמשך שר האוצר של רבין ושל ברק יש לו מניות חשובות בכלכלה הישראלית. לפני שנה ליווינו אותו בפרידה מאהבת חייו תמה, היום אנחנו נפרדות ונפרדים ממנו, עוד אושיה של מפלגת העבודה ושל מדינת ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • שר האוצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully