וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצלחות והכישלונות של המועמדות הבולטות בבחירות המקומיות

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 22:46

לצד הפסדן של מועמדות נשים בערים המרכזיות חיפה ותל אביב, גם כמה ניצחונות נרשמו להן. בנתניה הצליחה פיירברג לנצח את יריבה סלמה בפער קטן, בעוד שבקריית אונו הדיחה המועמדת רוזנשיין את ראש העיר המכהן זה עשור. בבית שמש נערכת ראש העיר בלוך לסיבוב שני

אין הכרעה- בית שמש הולכת לסיבוב שני בבחירות/רוני כנפו

תוצאות מערכת הבחירות המקומיות הובילו לשורה של שינויים באיוש נשים בתפקיד ראשי ערים ברחבי ישראל. לצד הפסדן של נשים בערים חיפה ותל אביב, ניצחון נרשם בכמה ערים אחרות, כדוגמת קריית אונו ונתניה. במערכת הבחירות הדרמטית בבית שמש, ראש העיר המכהנת עליזה בלוך, תמשיך לסיבוב שני מול יריבה.

הכישלון המהדהד ביותר שייך לראש העירייה היוצאת בחיפה, עינת קליש-רותם, שספגה מפלה קשה. ההפסד הרועם בבחירות השנה הגיע בתום קדנציה רוויה בביקורת קשה נגדה, במהלכה אף אישרה מועצת העיר שלה החלטה שקראה לה להתפטר.

בחיפה התמודדו השנה 12 מתמודדים לראשות העיר, בהם שתי נשים בלבד, קליש-רותם ושרית גולן-שטיינברג, שזכו ב-4.5% ו-4.6% בהתאמה. המתמודד המוביל שהעפיל לסיבוב שני של בחירות, הוא יונה יהב עם 36.3%. קליש-רותם, שזכתה לראשונה ברוב קולות בבחירות המקומיות ב-2018, סיימה שישית.

עינת קליש רותם, ראש עיריית חיפה. ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
מפלה קשה. עינת קליש-רותם/אתר רשמי, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

בבית שמש הצליחה ראש העירייה המכהנת עליזה בלוך להעפיל לסיבוב שני של בחירות, כשהיא מתמודדת מול שמואל גרינברג, שזכה במעט יותר קולות ממנה - 35.7% מול 32.4%. המועמד השלישי, משה אבוטבול, קיבל 31.9% מהקולות.

בלוך הינה האפשרות הקרובה ביותר לחילונים, לדת"לים ולחלק מהחרדים המודרניים שלא מעוניינים לחיות את הסטנדרט החרדי: אלו שמחפשים קידמה לצד לימוד התורה. היא ניהלה קמפיין שקט יחסית למועמדים האחרים, שהתרכז בעשייה בחמש השנים האחרונות - ולא נגטיבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך. ללא, פלאש 90
תתמודד בסיבוב נוסף. עליזה בלוך/פלאש 90, ללא

בנתניה ניצחה שוב ראש העירייה המכהנת מרים פיירברג, אולם בפער קטן ביותר על יריבה אבי סלמה. השניים זכו בהתאמה ב-43.4% ו-40.1%. מלבדם היו עוד שלושה מועמדים לראשות העיר, בהן אישה נוספת: טלי מולנר.

פיירברג מכהנת בתפקיד ראש עיריית נתניה במשך 25 שנים, וזו תהיה הקדנציה השישית שלה ברציפות.

מרים פיירברג איכר. ללא, אתר רשמי
ניצחה בפער קטן. פיירברג/אתר רשמי, ללא

המועמדת לראשות עיריית תל אביב, אורנה ברביבאי, הפסידה לראש העיר רון חולדאי, שימשיך לכהן קדנציה נוספת, שישית במספר. עם קבלת התוצאות של הבחירות הודתה בהפסדה לחולדאי, ואמרה: "בהצלחה לרון חולדאי שימשיך לכהן כראש עיריית תל אביב-יפו. תודה לציבור הגדול שתמך בי ולכל השותפים לדרך".

מועמד נוסף שהתמודד מול השניים הוא יובל צלנר, שהתמודד מטעם מפלגת תקווה חדשה.

ברביבאי, לשעבר חברת כנסת מטעם יש עתיד, הודיעה על התמודדותה לתפקיד ביוני בשנה שעברה, ופרשה מהכנסת בעקבות כך.

אורנה ברביבאי בראיון לטל שלו: "שום דבר לא יסתיר את האחריות של חולדאי לאירועי יום כיפור". ניב אהרונסון
הודתה בהפסדה לחולדאי. ברביבאי/ניב אהרונסון
מועמדים לראשות ירוחם- נילי אהרון. שי מכלוף
הדיחה את יריבתה. נילי אהרון/שי מכלוף

טל אוחנה, ראש מועצת ירוחם, הפסידה ליריבתה נילי אהרון, כשקיבלה 31.9% מהקולות מול 52.3%. מולן התמודד אילן אלמקייס שזכה ב-15.9% מקולות הבוחרים. כל השלושה התמודדו גם בבחירות הקודמות ב-2018, אז ניצחה אוחנה והפכה לאישה הראשונה שעמדה בראשות ירוחם.

בקריית אונו הדיחה מיכל רוזנשיין את ישראל גל, שכיהן בתפקיד כעשור. גל כתב על כך: "עשר שנים של עשייה, של חזון ושירות למען כל תושבי ותושבות קריית אונו הסתיימו. ברכות למיכל רוזנשיין, ראשת העיר הנבחרת, ולחברי וחברות מועצת העיר הנבחרים".

ליאת שוחט - ראש העיר אור יהודה. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי, אתר רשמי
ליאת שוחט/אתר רשמי, צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

באור יהודה, ליאת שוחט נבחרה לקדנציה שלישית אחרי שגרפה 69.4 אחוז מהקולות, נתון היסטורי בעיר. היא גברה על שלושה יריבים, בהן מירי שמאי גיס, ואמרה לאחר ההישג הגדול: "אני מאושרת לקבל את האמון מהתושבים שראו לנגד עיניהם את תנופת הפיתוח וההתחדשות של העיר שאנחנו כל כך אוהבים. יש לי הרבה מאוד תוכניות לקדנציה הקרובה, ביניהן קידום כ-20 תוכניות להתחדשות עירונית. אני מגיעה להמשיך לעבוד בכל הכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully