וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: על רקע אירועי 7 באוקטובר - ברק חירם לא ימונה למפקד אוגדת עזה

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 10:59

קצינים בכירים טענו כי חירם ככל הנראה לא ימונה לתפקיד. זאת, לאחר שהורה בשבת השחורה לירות פגזי טנק לעבר מבנה בקיבוץ בארי בו התבצרו מחבלי חמאס וכתוצאה ממנו נהרגו 13 בני ערובה ישראלים. במקביל: ביקורת חריפה על הרמטכ"ל שלא הביע עמדתו על האירוע: "פוגע בצבא כולו"

בווידאו: צה"ל תקף מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון 26.02.24/דוצ

מסתמן שתא"ל ברק חירם לא ימונה לתפקיד מפקד אוגדת עזה בקיץ על רקע אירועי 7 באוקטובר - כך אישרו הבוקר (רביעי) קצינים בכירים בצה"ל. במקביל קצינים בכירים מתחו ביקורת חריפה על הרמטכ"ל הרצי הלוי שלא התבטא בפומבי והציג את עמדתו בנוגע לאירוע המדובר בתור מפקד הצבא. "בכך שלא הביע בצורה ברורה על הפרשה הוא יצר כדור שלג שפוגע בצבא כולו", אמרו.

הפרשה עוסקת בהחלטתו של חירם, במהלך אירועי השבת השחורה, לירות פגזי טנק לעבר מבנה בקיבוץ בארי בו התבצרו מחבלי חמאס - וכתוצאה ממנו נהרגו 13 בני ערובה ישראלים. בריאיון ל"ניו יורק טיימס", אמר חירם כי לאחר משא ומתן שלא צלח עם המחבלים, הוא הורה לטנק "לפרוץ פנימה, גם במחיר של נפגעים אזרחים". בצה"ל עוד מתחקרים את התקרית.

אל"ם ברק חירם. דובר צה"ל
אל"ם ברק חירם/דובר צה"ל

קצינים בכירים אמרו כי על הרצי להבהיר את עמדתו כמפקד הצבא ובמקביל יקבע מועד להצגת התחקיר ויקיים במהירות דיון שיבוצים למפקד אוגדת עזה. "נדרש תהליך בחירה מקצועי ותהליך חפיפה ראוי לתפקיד מפקד אוגדת עזה תוך כדי מלחמה", אמר אחד הקצינים.

עם זאת, קצין אחר אמר בשיחה סגורה כי לא רצוי להחליף את כל שדרת הפיקוד באוגדת עזה במקביל. מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה אל"ם אסף חממי נהרג ב-7 באוקטובר בהגנה על קיבוץ נירים וגופתו נחטפה על ידי מחבלי חמאס, יחד עם גופות לוחמי החפ"ק שלו. במקומו מונה זמנית באותו היום לפיקוד על החטיבה הדרומית, אל"ם טל אשור, שבעבר פיקד על החטיבה והוא צפוי להתמודד לתפקיד חטיבה סדירה בהמשך.

מדובר צה"ל נמסר: תא"ל ברק חירם הינו קצין עתיר זכויות, ערכי ומוערך שנלחם באומץ במהלך אירועי ה-7.10, והשתתף במלחמה בעזה תוך סיכון חייו, למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל, וזוכה להערכה רבה מהרמטכ"ל וממפקדיו. הקצין סוכם לתפקיד מפקד אוגדת עזה לפני המלחמה ביולי 2023, ואין שינוי בסיכום בשלב זה. במקביל למלחמה, צה"ל יחל בתחקור אירועי שבעה באוקטובר בקרוב, ויציג את הממצאים למשפחות השכולות ולאחר מכן לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully