וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא גר פה ולא מכיר את התושבים": ראש עיר חרדי ראשון לצפת

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 13:02

גם בעיר אלעד יהודה בוטבול שרץ מטעם ש"ס ניצח את ראש העיר המכהן. למרות הניצחונות הסוחפים בצפת ובאלעד, התמודדות של שר הבריאות מטעם ש"ס לא עלתה יפה בבני ברק, שם אגודת ישראל ודגל התורה מכהנות ברוטציה כבר שנים ארוכות

בחירות בצפת/אלי אשכנזי

לילה מותח עבר על הערים החרדיות בישראל. בבני ברק, ראש העיר לשעבר חנוך זייברט זכה במירוץ לראשות העיר עם 59% מהקולות, הוא ניצח את שר הבריאות המכהן, אוריאל בוסו מש"ס שזכה רק ל36.6% מהקולות בעיר. אך ש"ס זוכה לניצחון בעיר אלעד, שם המועמד מטעמה יהודה בוטבול, ניצח את ראש העיר המכהן ישראל פרוש. בביתר עילית ובמודיעין עילית, פחות אוהבים שינויים. ראש עיריית מודיעין עילית יעקב אשר גוטרמן, וראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין ממשיכים לקדנציה נוספת לרצון הבוחרים.

בחירות מקומיות תמיד עוררו עניין רב יותר בערים החרדיות מבכל מקום אחר. אך העניין משמעותי עוד יותר השנה, כשאגודת ישראל ודגל התורה לא רצות יחד בערים שבהן התמידו על כך משך שנים ארוכות, בהם אלעד, בה דגל התורה חתמה על הסכם דווקא עם ש"ס. עמוד השער של העיתון החרדי "יתד נאמן" הוקדש ביום שישי האחרון כולו לבחירות לרשויות המקומיות, שתוארו כ"מערכה גורלית שאין להשתמט ממנה".

בחירות בצפת. אלי אשכנזי
בביתר עילית ומודיעין עלית לא אוהבים שינויים/אלי אשכנזי
מזג אוויר בבני ברק 4 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
בעיתון יתד נאמן, הבחירות תוארו כ"מערכה גורלית שאין להשתמט ממנה". אדם חרדי בבני ברק/ראובן קסטרו

לכולם היה ברור כי דרעי מנסה להשיג תוצאות משופרות עבור ש"ס באשדוד, בית שמש ואלעד, ולכן רבים חשבו שיסיר את מועמדותו של שר הבריאות אריאל בוסו לראשות עיריית בני ברק, ברגע שיתרצה מהערים האחרות. לא כך קרה וגם עתירה של בית המשפט, לפיה, בוסו כלל לא העביר את מגוריו מפתח תקווה לבני ברק, לא הועילה. אך לבסוף חנוך זייברט, המועמד מטעם דגל התורה ניצח, להפתעתו של אף אחד.

הבחירות מעוררות עניין גדול לא רק בערים החרדיות גרידא, אלא גם בערים שתושביהם חוששים שיקבלו צביון חרדי. יוסי קקון - שזכה הלילה בבחירות וניצח את ראש העיר המכהן שוקי אוחנה - הוא מועמד שש"ס הצניחה לזירה העירונית הפוליטית העירונית לפני כמה חודשים, זאת למרות שאינו תושב העיר. ניר גז, תומך של אוחנה הודיע בכעס, "תהיה הפרדה באוטובוסים וסגירת כבישים בשבתות. העיר הולכת לנו בין הידיים, אריה דרעי הצניח פה איש שהגיע מרכסים ושאפילו לא מכיר פה את התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully