וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות צמודים, מהפכים וסיבוב נוסף: ההפתעות הגדולות של הבחירות המקומיות

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 10:53

למרות שאחוז הההצבעה הארצי עמד על כ-45%, הבחירות המקומיות ברשויות רבות הבטיחו - וקיימו. קרב מפתיע במיוחד התרחש בנתניה, הדחה היסטורית לאחר 31 שנים בחולון וסיבוב שני יצא לפועל לפחות בחיפה וברחובות | כל התוצאות מהערב הדרמטי

בחירות בחיפה/לפי סעיף 27א'

למרות שאחוז הההצבעה הארצי עמד על כ-45% מבעלי זכות הבחירה, הבחירות המקומיות ברשויות רבות הבטיחו - וקיימו. קרב מפתיע וצמוד במיוחד התרחש בנתניה, מהפך היסטורי לאחר 31 שנים קרה בחולון וסיבוב שני יצא לפועל לפחות בחיפה וברחובות.

בנתניה, ראש העיר הנצחית מרים פיירברג כיהנה ברציפות משנת 1998 ולא ציפתה להתנגדות גדולה במיוחד. בבחירות הנוכחיות היא נתקלה בהפתעה כשניצחה רק בהפרש של 3.3% מהקולות את אבי סלמה, חבר במועצת העיר נתניה מאז 2018. פיירברג זכתה ל43.4% מקולות המצביעית בנתניה, כשסלמה זכה ל-40.1%, שלאורך ספירת הקולות היא פיגרה או הובילה בהפרש קטן שעמד על פחות מאחוז.

בחיפה ילכו לסיבוב שני, כשאף מועמד לא הצליח להגיע ל-30% מהקולות לאחר מערכת בחירות עירונית סוערת במיוחד. ראש העיר לשעבר יונה יהב הוביל עם 36.2% מהקולות, כשמולו יתמודד עו"ד דוד עציוני, שזכה ל-21.9% מהקולו. במקום השלישי סיים יעקב בורובסקי, כשראש העיר המכהנת עינת קליש-רותם זכתה רק ל-4.5% מהקולות וסיימה במקום השישי מבין המועמדים.

מרים פיירברג איכר מצביעה בבחירות לראשות עיריית נתניה, 27 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
מרים פיירברג איכר מצביעה בבחירות לראשות עיריית נתניה, 27 בפברואר 2024/אתר רשמי, ללא
דוד עציוני ואשתו שלי מצביעים בבחירות לראשות עיריית חיפה, 27 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
דוד עציוני ואשתו שלי מצביעים בבחירות לראשות עיריית חיפה, 27 בפברואר 2024/אתר רשמי, ללא

בחולון, ראש העיר הנצחי מוטי ששון הובס בבחירות המקומיות, כשהמנצח הגדול של הערב הוא שי קינן שיכהן לראשונה כראש עיר. קינן זכה ל-43.3% מהקולות, כשבמקום השני סיים מורן ישראל ממפלגת "הצעירים" של העיר עם 27.2% מהקולות. ששון סיים שלישי עם 17.8% מקולות המצביעים וייפרד מלשכת ראש העיר לראשונה משנת 1998.

בקרית אונו נרשם מהפך, כשראש העיר המכהן ישראל גל יפנה את מקומו למיכל רוזנשיין לאחר 11 שנות כהונה. גל זכה ל-37.9% מהקולות, כשרוזנשיין עמדה על 43.3% בתום ספירת הקולות. גל שמר על רוח ספורטיבית ובירך את רוזנשיין בחשבון הפייסבוק שלו: "עשר שנים של עשייה, של חזון ושירות למען כל תושבי ותושבות קריית אונו הסתיימו", כתב. "ברכות למיכל רוזנשיין, ראשת העיר הנבחרת, ולחברי וחברות מועצת העיר הנבחרים".

מוטי ששון מצביע בבחירות לראשות עיריית חולון, 27 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
מוטי ששון מצביע בבחירות לראשות עיריית חולון, 27 בפברואר 2024/אתר רשמי, ללא
רון קובי, ראש עיריית טבריה. יוסי אלוני, מעריב
רון קובי, ראש עיריית טבריה/מעריב, יוסי אלוני

בטבריה, המועמד יוסף נבעה מרשימת "טבריה של כולם" ניצח את ראש העיר לשעבר רון קובי, שסיים שלישי בבחירות. נבעה זכה ל-51.8% מהקולות, כשיצחק אביב קיבל 24% ורון קובי 22.9%.

גם ברחובות ילכו לסיבוב שני, כשלאחר ספירת כל הקלפיות נקבע כי הוא יתקיים בין מתן דיל, שקיבל 39.3% מהקולות אל מול זוהר בלום, שקיבל 27.7% מהקולות. ראש העיר הנוכחי רחמים מלול הודח מתפקידו לאחר שכיהן כ-15 שנים בתפקיד.

בראש העין, אל"מ (במיל') רז שגיא זכה ל-45% מהקולות, וגבר בפער גדול על ישי אדוארד במקום השני עם 15.3% מהקולות. שלום בן-משה, ראש העיר הנוכחי, לא התמודד בבחירות הנוכחיות לאחר שתי קדנציות כראש עיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully