וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו השיב לביידן: אובדן תמיכה? לפי סקר שהתפרסם היום - 82% מהציבור בארה"ב תומך בישראל

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 21:08

"4 מתוך 5 אזרחים בארה"ב תומכים בישראל ולא בחמאס", טען נתניהו בסרטון שלשכתו הגדירה כ"תגובה לביידן", "זה נותן לנו משני כוח להמשיך במערכה עד לניצחון המוחלט". מוקדם יותר, טען נשיא ארה"ב כי התנהלות ממשלת נתניהו עלולה לגרום לישראל לאבד את תמיכת העולם

ראש הממשלה בנימין נתניהו משיב לנשיא ארה״ב ביידן/דוברות רוה"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב הערב (שלישי) לביקורת שמתח נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, על התנהלות ממשלת ישראל - שאמר מוקדם יותר כי התנהלות הממשלה עלולה לגרום לישראל לאבד את תמיכת העולם. נתניהו השיב: "היום התפרסם בארצות הברית סקר שהראה ש-82% מהציבור האמריקני תומך בישראל".

בלשכת ראש הממשלה פרסמו את תגובת נתניהו לדברים של נשיא ארה"ב: "מתחילת המלחמה אני מוביל מערכה מדינית שתכליתה לבלום את הלחצים שנועדו לסיים את המלחמה טרם זמנה, ומנגד גם להשיג תמיכה בישראל".

לדבריו, "יש לנו הצלחות לא מבוטלות בתחום הזה, משום שהיום מתפרסם בארצות הברית סקר 'הווארד-האריס', שמראה ש-82% מהציבור האמריקני תומך בישראל. כלומר ארבעה מתוך חמישה אזרחים בארצות הברית תומכים בישראל ולא בחמאס. זה נותן לנו עוד משני כוח להמשיך במערכה עד לניצחון המוחלט".

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"4 מתוך 5 אזרחים בארה"ב תומכים בישראל ולא בחמאס", נתניהו וביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

כאמור, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הלילה בריאיון לתוכנית ברשת NBC כי התנהלות הממשלה הנוכחית בישראל עלולה לגרום לישראל לאבד את תמיכת העולם. "ישראל קיבלה (בעבר) תמיכה מרוב מדינות העולם, אבל אם היא תמשיך בהתנהלות הנוכחית עם הממשלה השמרנית באופן בלתי רגיל שיש להם, עם בן גביר ואחרים, הם יאבדו תמיכה מהעולם. זה לא אינטרס של ישראל", אמר ביידן.

ביידן ציין כי הפסקת אש בעזה תיתן זמן לנוע לכיוון שהרבה מדינות ערביות מוכנות לנוע. "סעודיה מוכנה להכיר בישראל. שש מדינות ערביות אחרות מוכנות", אמר הנשיא האמריקני.

"הדרך היחידה שבה ישראל תשרוד - ואני לא חושש לומר את זה - הם צריכים לנצל את ההזדמנות להשיג שלום וביטחון לישראלים ולפלסטינים. אם נשיג את הפסקת האש הזמנית נוכל לנוע בכיוון של שינוי הדינמיקה. לא להשיג פתרון שתי מדינות מיד, אלא תהליך שיוביל אותנו לשתי מדינות. שיבטיח את ביטחון ישראל ועצמאות לפלסטינים בלי שיוכלו לאיים על ישראל. יש דרכים לעשות זאת", אמר ביידן.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, מתח ביקורת על ראש הממשלה לאחר ההודעה שלשכתו פרסמה: "המריבה הפומבית של נתניהו עם הממשל בארה"ב היא פגיעה בבטחון המדינה, פגיעה ביחסי החוץ של ישראל וחוסר אחריות לאומי. לא מבין מה בוער לו לפתוח עוד חזית?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully