וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: התנהלות ממשלת נתניהו עלולה לגרום לישראל לאבד את תמיכת העולם

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 17:50

בריאיון לרשת NBC ציין נשיא ארה"ב כי אם "הממשלה השמרנית באופן בלתי רגיל בישראל, עם בן גביר ואחרים" תמשיך בהתנהלותה, הדבר יפגע באינטרס הישראלי. שרת האוצר האמריקנית: מודאגת ממצב הכלכלה הישראלית, שלחתי מכתב לנתניהו

ביידן: הלוואי שיכולתי להיות שם לחבק את אביגיל/רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הלילה (שלישי) בריאיון לתוכנית ברשת NBC כי התנהלות הממשלה הנוכחית בישראל עלולה לגרום לישראל לאבד את תמיכת העולם.

"ישראל קיבלה (בעבר) תמיכה מרוב מדינות העולם, אבל אם היא תמשיך בהתנהלות הנוכחית עם הממשלה השמרנית באופן בלתי רגיל שיש להם, עם בן גביר ואחרים, הם יאבדו תמיכה מהעולם. זה לא אינטרס של ישראל", אמר ביידן.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן באירוע לציון "חודש ההיסטוריה השחורה" בבית הלבן. 7 בפברואר 2023. רויטרס
הנשיא ביידן/רויטרס

ביידן ציין כי הפסקת אש בעזה תיתן זמן לנוע לכיוון שהרבה מדינות ערביות מוכנות לנוע. "סעודיה מוכנה להכיר בישראל. שש מדינות ערביות אחרות מוכנות", אמר הנשיא האמריקני.

"הדרך היחידה שבה ישראל תשרוד - ואני לא חושש לומר את זה - הם צריכים לנצל את ההזדמנות להשיג שלום וביטחון לישראלים ולפלסטינים. אם נשיג את הפסקת האש הזמנית נוכל לנוע בכיוון של שינוי הדינמיקה. לא להשיג פתרון שתי מדינות מיד, אלא תהליך שיוביל אותנו לשתי מדינות. שיבטיח את ביטחון ישראל ועצמאות לפלסטינים בלי שיוכלו לאיים על ישראל. יש דרכים לעשות זאת", אמר ביידן.

המכתב לנתניהו

מוקדם יותר השבוע, לפני יומיים, שלחה שרת האוצר האמריקנית ג'נט ילן מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הביעה את דאגתה ממצב הכלכלה הישראלית וממצב הכלכלה בגדה המערבית. "שלחתי מכתב לראש הממשלה נתניהו כדי להבהיר את הדאגות שלי לגבי המצב בגדה והצעדים שישראלים ביצעה, שאני מאמינה שפוגעים בכלכלת הגדה המערבית ומורידים את ההכנסות ומשפיעים לרעה גם על ישראל", אמרה. "אולי נמצא פתרון לנושא כספי המיסים הפלסטינים אבל לחסימת פועלים פלסטינים מלהיכנס לעבודה בישראל יש השפעה שלילית על המצב בגדה - וכן השפעה שלילית על הכלכלה הישראלית. אני גם מודאגת ממחסומים שישראל הציבה בגדה המערבית שמקשה על מסחר של פלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully