וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: מקווה שנשיג הפסקת אש בעזה עד יום שני הבא, חמאס: יש פערים גדולים

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 12:22

גם שר החוץ של קטאר אמר כי אין פריצת דרך במגעים לעסקה. עם זאת ציין כי הם שומרים על אופטימיות בשיחות התיווך. חמאס קיבל את טיוטת ההצעה שנידונה בוועידת פריז, לפיה בין היתר, הפסקת האש תארך 40 ימים, ועל כל חטוף שישוחרר, ישוחררו 10 אסירים פלסטינים

ביידן: הלוואי שיכולתי להיות שם לחבק את אביגיל/רויטרס

ארגון הטרור חמאס מסר היום (שלישי) כי "עדיין יש פערים גדולים" בהגעה להסכם על הפסקת אש. זאת, בתגובה לדבריו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שאמר אמש כי הוא מקווה שהפסקת אש בעזה תושג עד יום שני הבא. גם שר החוץ של קטאר אמר כי אין פריצת דרך במגעים לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה. עם זאת ציין כי הם שומרים על אופטימיות בשיחות התיווך.

חמאס קיבל את טיוטת ההצעה שנידונה בוועידת פריז, לפיה, בין היתר, הפסקת האש תארך 40 ימים, ועל כל חטוף שישוחרר, ישוחררו עשרה אסירים פלסטינים. בד בבד, לפני יומיים פורסם כי ראש הממשלה נתניהו הנחה את חברי צוות המו"מ הישראלי שנשלח לשיחות על עסקת החטופים לדרוש כי חלק מאסירים "הכבדים" שרצחו ישראלים ושחמאס דורש את שחרורם, יגורשו לחו"ל ולא יורשו לחזור לעזה או לגדה המערבית.

לכל העדכונים מהיום ה-144 למלחמה

מפקד גדוד 50 של הנח"ל סא"ל תומר סייג, בפעילות בשכונת זיתון בעזה. דובר צה"ל
חיילי צה"ל בעזה/דובר צה"ל

המתווה האמריקני המעודכן:

שחרור של כמה מאות אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור של 35-40 חטופים ישראלים ובהם נשים אזרחיות, נשים חיילות, גברים מעל גיל 50 וחטופים במצב רפואי קשה.

מספר האסירים שישוחררו עבור כל אחת מהחיילות יהיה גבוה יותר מאשר עבור שאר החטופים שישוחררו בשלב הזה ויכלול גם אסירים "כבדים" יותר.

עבור כל חטוף שישוחרר תסכים ישראל ליום של הפוגה בלחימה, כאשר בסך הכל בשלב הראשון של העסקה ניתן יהיה להגיע לשישה שבועות של הפסקת אש.

ההצעה האמריקנית כוללת חזרה ראשונית ומוגבלת של אזרחים פלסטינים לצפון הרצועה כבר מהשלב הראשון של יישום העסקה, בתנאים שיוגדרו בהמשך המו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully