וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשדרות נערכים לחזרת התלמידים ללימודים: "רק בבית אפשר לרפא את הפצעים"

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 13:57

ברגשות מעורבים הגיעו תלמידי בית ספר בשדרות למפגש היערכות לקראת החזרה ללימודים, שיתחדשו בשבוע הבא. ההורים מספרים על חששות גדולים מהחזרה: "כל רעש זורק אותנו למה שעברנו". מנגד הם משתפים ברצון לשוב לשגרה: "רוצים להאמין שכולם יפיקו לקחים ושדרות תהיה מקום בטוח"

יום היערכות להורים בבית ספר בשדרות/אבי רוקח

מטוס קרב שעבר בשמי שדרות הקפיץ את ההורים והילדים שעמדו סמוך לשער הכניסה של בית הספר. כל רעש מלחמה מקפיץ אותם. אל בית הספר "גיל רבין" שבעיר הגיעו הבוקר ההורים והילדים כדי להשתתף במפגש היערכות עם הצוות החינוכי רגע לפני שיחזרו אליו בשבוע הבא.

עדן בוחבוט, אמא לתלמידה בבית הספר, הגיעה ליום ההיערכות כדי לתת לילדים תחושת ביטחון לפני פתיחת שנת הלימודים. "קיים חשש כמובן, עברנו תקופה לא פשוטה: הניתוק, המרחק, היום השחור שעבר על שדרות והשאיר צלקות". היא משתפת, "אנחנו והילדים לא האמנו שיום כזה יגיע, יש בי אמונה שכולם יפיקו את הלקחים כדי ששדרות תהיה מקום בטוח".

יום היערכות תלמידים לחזרה לבתי הספר בשדרות, 27 בפברואר 2024. אבי רוקח
"כל רעש זורק אותנו למה שעברנו". יום ההיערכות בבית הספר בשדרות/אבי רוקח

אל בית הספר הגיעו גם שושי מזרחי גרמרן ובתה, אצלן התחושות מעורבות: חשש מהמצב הביטחוני אל מול הרצון לשוב לשגרה. "אי אפשר להתעלם מהמצב הביטחוני. השגרה היא דבר מבורך אך אנחנו מאוד חוששים. אנחנו חוששות מירי. הגענו מהבית לבית ספר ושמענו מטוסים, וקצת נבהלנו. כל רעש זורק אותנו לזה. המציאות עדיין קיימת, אבל רק בבית אפשר לרפא את הפצע".

מנהלת בית הספר, עידית דיין, קיבלה את הילדים בכניסה, כשהיא מחייכת ומנסה להשרות אווירת ביטחון. הילדים, היא מספרת, שמחו מאוד לחזור ולראות את חבריהם לכיתה: "יש חששות גם בצוות החינוכי וגם אצל הורים, וזה טבעי. אנחנו נותנים למורים את הכלים כדי להתמודד עם החששות של ההורים". היא מוסיפה, "אנחנו למודי ניסיון מסבבים אחרים, ויודעים כיצד להפיג חששות, וכיצד לנהוג אם יהיו אזעקות. אנחנו נתרגל עם הילדים כל בוקר מה עושים כשיש צבע אדום. אנחנו מכינים את כל הצוותים החינוכיים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יום היערכות תלמידים לחזרה לבתי הספר בשדרות, 27 בפברואר 2024. אבי רוקח
"רק בבית אפשר לרפא את הפצעים". תלמידים ביום ההיערכות בבית הספר בשדרות/אבי רוקח

מרי דוידוב, אמא לבנות בבית הספר חזרה לעיר לפני חודש כדי שילדיה יתרגלו לבית לפני שיחזרו לבית הספר: "אנחנו מתרגשים שחוזרים לבית הספר, הבנות מחכות לזה", סיפרה. "לפני כחודש חזרנו לשדרות כדי לתת לילדים מרחב ולהתרגל לעיר מחדש. לא היה פשוט כל התקופה הזאת. אנחנו לא יוצאים מהבית, אפילו לגן השעשועים הבנות חוששות לצאת. בכל זאת, החלטנו לחזור לבית שלנו, ואין כמו בבית, למרות כל הקושי והחשש - אנחנו פה. הבטיחו לנו שתהיה אבטחה של שומרים וחיילים, וזה קצת מוריד את הלחץ אך יחד עם זאת כל מה שעברנו ב-7 לאוקטובר עדיין יושב לנו בראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully