וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סופר: לא מאמין שניתן יהיה להחזיר את תושבי הצפון במהלך מדיני בלבד

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 9:18

בריאיון ל-103FM אמר שר העלייה והקליטה כי יהיה צורך ב"מהלך משולב" כמו שרואים בימים אלה "אולי עם עוצמות גבוהות יותר". הוא התייחס לחוק הגיוס ואמר: "צריך לראות החל מטווח הזמן הקרוב, צעדים אופרטיביים אמיתיים של שינוי במציאות של גיוס חרדים"

בווידאו: יו״ר הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג ושר העלייה והקליטה אופיר סופר מקבלים בנתב״ג עולים שנחתו מצרפת, 26 באוקטובר 2023/ינאי יחיאל, אקום סטרטג׳יז

שר העלייה והקליטה אופיר סופר אמר היום (שלישי) כי הוא לא מאמין שיהיה ניתן להחזיר את תושבי הצפון באמצעות מהלך מדיני בלבד. בריאיון ל-103FM הסביר סופר, כי יהיה צורך ב"מהלך משולב, משהו כמו שאנחנו רואים עכשיו אולי עם עוצמות גבוהות יותר".

סופר, בעצמו מתגורר בגליל, סיפר על הבחירות המקומיות באזורו. "חלק מהיישובים מפונים, אבל המועצה ככלל לא מצביעה". הוא שיתף, "אני חושב שהיישובים בצפון, הקדמיים, עוברים ממש חוויה אחרת לגמרי ממה שאנחנו באזורים היותר עורפיים חווים. הילדים כן נכנסים מדי כמה ימים לממ"ד, כי זה אזור מירון, כל המרחב האזורי שלנו, אבל מה שעובר על תושבי הצפון, קריית שמונה ויישובי הגדר, היא מציאות בלתי נתפסת".

שר העלייה והקליטה אופיר סופר. דוברות משרד העלייה והקליטה, מערכת וואלה
השר אופיר סופר/מערכת וואלה, דוברות משרד העלייה והקליטה

בריאיון התייחס השר גם לחוק הגיוס, עליו נזף בג"ץ בממשלה בדיון אתמול. "אני חושב שחד משמעית אנחנו צריכים לראות החל מטווח הזמן הקרוב, צעדים אופרטיביים אמיתיים של שינוי במציאות של גיוס חרדים". יחד עם זאת, אמר כי בימים אלה יש להתרכז במלחמה. "אני מצפה מהחברה החרדית, בעיקר מהמנהיגות החרדית, לגלות פה מנהיגות ולהוביל צעדים אמיתיים", הוסיף. "בישראל 2024, מנהיג גם צריך לדעת לוותר על הדברים שלו בשביל ללכת על דברים יותר קונצנזואליים. יש חשיבות אדירה לפעול למען האחדות, ואנחנו כולנו נצטרך להשתנות'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully