וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מליאת הכנסת תצביע על העלאת גיל הפטור ממילואים

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 23:17

ועדת החוץ והביטחון אישרה לקריאה שנייה ושלישית את העלאת גיל הפטור משירות מילואים, כך שבעבור מי שאינו קצין יינתן הפטור משירות מילואים בגיל 41 במקום גיל 40. בעבור קצין יינתן הפטור בגיל 46, ובעבור חריגי הגיל יינתן הפטור בגיל 50

בווידאו: צה"ל משמיד מנהרה שחצתה את הרצועה 26.02.24/דו"צ

ועדת החוץ והביטחון בכנסת בראשות ח"כ יולי אדלשטיין אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את העלאת גיל הפטור משירות מילואים. גיל הפטור יעלה בשנה כדלקמן: בעבור מי שאינו קצין יינתן הפטור משירות מילואים בגיל 41 במקום גיל 40; בעבור קצין יינתן הפטור בגיל 46 במקום גיל 45; ואילו בעבור חריגי הגיל שר הביטחון יהיה רשאי לקבוע בצו, באישור ועדת החוץ והביטחון, כי פטור יינתן בגיל 50.

בנוסף, נקבעו בצו שישה מקצועות מיוחדים שבהם גיל הפטור הוא 46 במקום גיל 45. הוראת השעה נקבעה לחודשיים והיא עתידה לפקוע ב-29 בפברואר 2024, וכעת מוצע להאריך את הוראת השעה בשלושה חודשים נוספים. אישור החוק באופן סופי יעלה להצבעה ביום רביעי במליאה.

חיילי מילואים בשטח כינוס חוף עזה, 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
חיילי מילואים בשטח כינוס בעוטף עזה. אוקטובר 2023/ראובן קסטרו

יו"ר הוועדה ח"כ אדלשטיין אמר כי "הטעות הגדולה ביותר היא לקשור בין הארכת גיל הפטור, שהיא צורך קריטי ומידי למערכת לבין חוק הגיוס הכללי, שהטיפול בו חשוב אך לא יפתר בפרק זמן קצר. אין שום תרחיש בו מה שמדינת ישראל לא הסדירה במשך דורות, יוסדר בשבוע. לא רק שמדובר במהלך פופוליסטי, אלא שהוא גם מסוכן. מערכת הביטחון צריכה יציבות, ודאות ושקט כדי להמשיך את העבודה המקצועית שחיילנו מוציאים לפועל במהלך הלחימה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יולי אדלשטיין, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"מערכת הביטחון צריכה יציבות". יולי אדלשטיין/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בניגוד לבקשת משרד הביטחון והצבא, החוק יהיה תקף עד סוף יוני ולא עד לסוף השנה, וכולל חובת דיווח של הרמטכ"ל על כמות המגוייסים והסבר מדוע. כמו כן, נוספו הטבות משמעותיות לחיילים שהחוק חל עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully