וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו החלטת הממשלה שתביא לחיסכון בהיקף של כ-100 מיליון ש"ח

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 21:53

הממשלה אישרה את צמצום מלאי הביטומן (חומר גלם לאספלט) לצרכי חירום לסך 10 אלף טון במקום 30 אלף טון עד כה

המפעלים הפטרוכימיים ובתי זיקוק, מפרץ חיפה,. יניב נדב, פלאש 90
המפעלים הפטרוכימיים ובתי זיקוק, מפרץ חיפה,/פלאש 90, יניב נדב

הממשלה אישרה בסוף השבוע האחרון את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב לתיקון החלטת הממשלה בנושא פיתוח מפרץ חיפה, שהתקבלה בחודש מרס 2022 (החלטה מס' 1231) על בסיס המלצות ועדת המנכ"לים בראשות פרופ' אבי שמחון מ-2021, לפיה היקף הביטומן לצרכי חירום יעמוד על 10 אלף טון בלבד במקום 30 אלף טון שהוגדרו עד כה. המהלך יביא לחיסכון המוערך בכ-100 מיליון ש"ח.

ההחלטה התקבלה לאחר אימוץ דו"ח מקצועי של נתיבי ישראל, בשיתוף משרד התחבורה והמועצה הלאומית לכלכלה, במסגרתו נבחנה הכמות העדכנית עבור מלאי החירום הנצרך בתרחישי חירום; מלחמה או רעידת אדמה. בדו"ח נמצא שכמות הביטומן הנדרשת בחירום, בהתאם לתרחיש הייחוס הלאומי העדכני, הינה 10,000 טון, במטרה לשמור על יעילות וחיסכון כספי לצד הבטחת הרציפות התפקודית של רשת הדרכים הארצית בשגרה ובחירום. הכמות שנקבעה אושרה גם על ידי רשות חירום לאומית (רח"ל) ומערכת הביטחון.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "ההחלטה שממשלת ישראל קיבלה השבוע, משקפת איזון נכון בין צרכי המדינה בשעת חירום, שיקולים כלכליים של חיסכון ויעילות, והתחשבות מירבית בסביבה. משרד התחבורה ממשיך לבחון את עצמו ללא הרף, ומבצע שינויי מדיניות והתאמות של נהלים על-פי הצרכים המשתנים של מדינת ישראל".

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון: "החלטת הממשלה היא עוד צעד בדרך להפסקת פעילות התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה עד 2029. אנחנו מקימים תשתיות חלופיות לאלו שיש בבז"ן, על מנת להבטיח את רציפות תפקוד המשק בלי בית הזיקוק בחיפה. הקטנת כמויות הביטומן הנדרשות בחירום תאפשר הצטיידות מהירה יותר, וזולה יותר, נמשיך לפעול להקמת תשתיות ולדיוק הכמויות הנדרשות בחירום, כדי להגיע אל המטרה במהירות האפשרית".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "אני מברך על ההחלטה שקיבלה ממשלת ישראל ביוזמת ראש הממשלה נתניהו ושרת התחבורה רגב. זוהי דוגמה לשיתוף פעולה בין-משרדי יצירתי ופרודוקטיבי, אשר מצליח לתכלל את צרכי החירום של מדינת ישראל בראייה רב-מערכתית ורב-תחומית כוללת, וכך להביא לחיסכון של מיליוני שקלים".

ראש המנהלת לפיתוח מפרץ חיפה יובל אדמון: "כיום כל הביטומן בישראל מיוצר על ידי מונופול מקומי - בז"ן. במסגרת ההיערכות להפסקת פעילותו, אנחנו עוברים לייבוא של ביטומן על ידי חברות פרטיות, במודל תחרותי, ובמקביל אחסון של מלאי חירום לשימוש מיידי. שינוי תפיסת ההפעלה היא בעצם גם "העברת מקל" בנושא הביטומן ממשרד האנרגיה, הרגולטור של בתי הזיקוק, למשרד התחבורה, הרגולטור של כל תשתיות הכבישים בישראל. משרד התחבורה הוביל יחד איתנו ועם מערכת הביטחון עבודת מטה מקצועית ומסודרת, שהובילה למסקנה שניתן לצמצם את כמות הביטומן המאוחסן במדינה בחירום, וכך להוביל לחיסכון למשלם המיסים של כ-100 מיליון ש"ח".

  • עוד באותו נושא:
  • מפרץ חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully