וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יכול להתקבל מצב בו תושבי המדינה חיים תחת מתקפה של שריפות בלתי חוקיות"

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 21:39

מאבקה של שוהם במפגעי השריפות עולה שלב - המועצה הגישה בג"ץ נגד שרים, אלוף פיקוד המרכז והמינהל האזרחי

איתן פטיגרו, ראש מועצת שוהם. צילום יובל חן, אתר רשמי
איתן פטיגרו, ראש מועצת שוהם/אתר רשמי, צילום יובל חן

מועצה מקומית שוהם הגישה הבוקר עתירה לבג"ץ נגד מדינת ישראל, שר הביטחון, שר האוצר והממונה על המינהל האזרחי, השרה להגנת הסביבה, השר לביטחון לאומי, אלוף פיקוד המרכז והמינהל האזרחי יו"ש. במוקד העתירה בקשה למתן צו על תנאי שעיקרו דרישה למניעת זיהום אוויר ומטרדי ריח, כתוצאת מתופעת שריפת פסולת באזור יהודה ושומרון.

בעתירה, אשר הוגשה על ידי עוה"ד עמיחי ויינברגר ועוה"ד עדי קליין ממשרד ויינברגר ברטנטל ושות', דורשת מועצת שוהם לקבל הסבר מדוע לא פועלים כלל הגורמים להגברת האכיפה כנגד הברחת פסולת משטחי המדינה לשטחי יו"ש, אשר גורמת בפועל לזיהום אוויר בעקבות שריפתה בתחומי יו"ש, ומדוע לא פועלים להגברת הפיקוח והטלת קנסות על המבצעים שריפת פסולת באופן בלתי חוקי.

בחודש יוני 2023 התקבלה החלטה 592 של הממשלה, שעניינה תכנית אסטרטגית לטיפול במפגעי סביבה באזורי יהודה ושומרון ומפגעים חוצה גבולות, במסגרתה היה אמור צוות בין משרדי להעביר לממשלה מדיניות כללית להתמודדות עם המפגעים בתוך 180 יום, לרבות הקמת פתרונות לטיפול בזרמי הפסולת ביו"ש והכנת תכנית לשיפור האכיפה נגד עבריינות סביבתית. בחלוף הזמן הנקוב, טרם הוגשה תכנית שכזו, והיא אינה מיושמת כלל.

ראש מועצת שוהם, איתן פטיגרו: "שוהם ויישובי האיזור סובלים מזה מספר שנים ממפגעים סביבתיים, אשר החריפו מאז ה-7 באוקטובר. זכות הציבור לנשום אויר נקי ולשמירה על בריאותו הינה זכות טבעית - זכותם של תושבי שוהם והאיזור נפגעת באופן חמור. לא יכול להתקבל מצב בו תושבי המדינה חיים תחת מתקפה של שריפות בלתי חוקיות, כאשר מנגד גורמי הממשל יושבים בחיבוק ידיים ומאפשרים לתופעה מסכנת החיים להימשך, למרות פניות חוזרות ונשנות שלנו, מכתבים רשמיים, שיח תקשורתי ועוד. לא ניתן גם לקבל מצב בו החלטות ממשלה, שמתקבלות באיחור בלתי סביר, לא מיושמות בפועל. כאזרח המדינה הזו אני מאוכזב שנאלצנו להגיע לערוצים משפטיים כדי להילחם על הזכות לנשום אוויר נקי".

עו"ד עמיחי ויינברגר: "בשטחי מדינת ישראל תקפים מאות חוקים סביבתיים. אולם באזור יו"ש החקיקה הסביבתית מסתכמת במספר צווי אלוף בודדים, לצד חוקי תברואה שלא עודכנו עשרות שנים. בעתירה פרשנו את מלוא הטיעונים והפרשנויות המשפטיות, לפיהן האחריות המלאה להסרת התופעה, לאכיפה ולמניעה, מונחם לפתחם של המשיבים לעתירה".

  • עוד באותו נושא:
  • שהם
  • שוהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully