וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו במצרים ודנו בתיאום המבצע ברפיח

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 22:21

לפי בכירים אמריקנים, הלוי ובר נפגשו עם מקבליהם בקהיר - והעבירו מסר לפיו ישראל תנקוט צעדים כדי לוודא שמבצע ברפיח לא יביא לבריחה של עשרות אלפי פליטים פלסטינים למצרים. לפי בכירים ישראלים, תיאום הדוק עם מצרים הוא תנאי מוקדם לכל פעולה צבאית ישראלית ברפיח

הרמטכ"ל בתוך עזה: "יש אזורים שהיינו בהם - וחזרנו אליהם עם מודיעין טוב יותר"/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר ביקרו בשבוע שעבר בקהיר, ונפגשו עם מקביליהם המצרים - כך לפי בכירים אמריקנים. הפגישה נועדה כדי להעביר מסר לפיו ישראל תנקוט צעדים כדי לוודא שמבצע ברפיח לא יביא לזרם של פליטים פלסטינים לסיני.

הרמטכ״ל הרצי הלוי וראש השב״כ רונן בר בחמ״ל המבצעים המיוחדים של השב"כ 27 באוקטובר 2023. תקשורת שב״כ, אתר רשמי
הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר/אתר רשמי, תקשורת שב״כ

למה זה חשוב:

  • הביקור החריג הוא סימן לכך שישראל מעניקה חשיבות רבה ביותר למערכת היחסים הביטחונית עם מצרים. בכירים ישראלים אומרים כי תיאום הדוק עם מצרים הוא תנאי מוקדם לכל פעולה צבאית ישראלית ברפיח.
  • הבית הלבן מודאג מאוד שפעולה ישראלית אפשרית ברפיח - שם מתרכזים למעלה ממיליון פלסטינים - תוביל לאסון הומניטארי ולמותם של אלפי אזרחים חפים מפשע.
  • הממשל האמריקני גם מודאג מאוד מכך שפעולה ישראלית ברפיח תביא לבריחה של עשרות אלפי פלסטינים לשטח מצרים. המצרים הזהירו שתרחיש כזה יביא לקרע ביחסים עם ישראל.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הריסות בעיר רפיח אחרי המבצע לשחרור החטופים, 12 בפברואר 2024. רויטרס
הריסות ברפיח/רויטרס

במוקד החדשות:

  • ביום ראשון הציג צה"ל לקבינט המלחמה את תכנית המבצע לפעולה ברפיח וכן את התכנית לפינוי האוכלוסייה מהעיר. בכירים ישראלים אומרים כי הכוונה היא לפנות את האוכלוסיה מרפיח לאזורים שמצפון לחאן יונס ומדרום לוואדי עזה.

מאחורי הקלעים:

  • בכירים אמריקנים אמרו שהרמטכ"ל וראש השב"כ נפגשו עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ועם בכירים בצבא מצרים, ודנו עימם על הפעולה האפשרית של צה"ל ברפיח.
  • לפי הבכירים האמריקנים, הלוי ובר הציגו למצרים רעיונות כיצד ניתן לבצע פעולה צבאית ישראלית ברפיח בצורה שתמנע בריחה של עשרות אלפי פליטים פלסטינים לשטח מצרים.
עקורים בעיר רפיח בדרום רצועת עזה, 11 בפברואר 2024. רויטרס
עקורים פלסטינים ברפיח/רויטרס

מה הם אומרים:

  • ראש הממשלה נתניהו אמר בראיון לרשת CBS ביום ראשון כי עסקת חטופים בין ישאל לחמאס תעכב מבצע ישראלי ברפיח, אבל הדגיש כי ישראל נחושה לבצע פעולה צבאית כזו בעתיד.
  • נתניהו הדגיש כי מצרים "יודעת היטב" שישראל לא מתכננת לדחוף את התושבים הפלסטינים ברפיח לסיני, והדגיש כי זו לא תהיה תוצאה של פעולה צבאית ישראלית בעיר.
  • "אנחנו מתאמים. אנחנו מדברים עם המצרים כל הזמן. אני לא חושב שיש בעיה. השלום בין ישראל למצרים משרת את האינטרסים של שתי המדינות והוא ימשיך לשרת את האינטרסים של שתי המדינות. אני לא חושב שהסכם השלום נמצא בסכנה", אמר נתניהו.
  • בדובר צה"ל ובשב"כ סירבו להתייחס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully