וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכאים לקלפי נגישה? כך תוכלו להצביע בבחירות המקומיות - בקלות וביעילות

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 13:30

תושבי מאות הרשויות המקומיות יבחרו מחר את נציגיהם לשנים הקרובות. הזכות הזו חשובה ורלוונטית, ביתר שאת, למצביעים עם מוגבלות. לשם כך, פרסם ארגון אקים חוברת הנחיות ברורה ופשוטה שמפרטת את כל הדרכים בהן ניתן להצביע: "חברה מכלילה היא חברה חזקה יותר" | המדריך המלא

3223480/מעריב

תושבי 242 רשויות מקומיות בישראל יקבעו מחר (שלישי) את זהותם של אנשי השלטון המקומי לחמש השנים הבאות.

לכבוד יום הבחירות המקומיות, ארגון אקים הכין עבור משרד הפנים חוברת הנחיות המנגישה את הליך הבחירות כולו גם לאנשים עם מוגבלות. החוברת המיוחדת שפורסמה, וניתנת להורדה בקלות באינטרנט - כוללת הסבר על מה הן הבחירות, על הזכות שלהם לקחת חלק בבחירות, איך מתבצע התהליך, מה מותר ומה אסור לעשות כשבאים להצביע והסברים נוספים.

עבור כלל הציבור - הקלפיות ייפתחו בפני הציבור בשעה 07:00 בבוקר, ויינעלו ב-22:00. בכל רשות מקומית, יוצבו בקלפיות פתקים עם שמות המועמדים לראשות הרשות המקומית (פתק צהוב), הרשימות המועמדות לחברות במליאת המועצה (פתק לבן) ובמועצות האזוריות יתווסף אליהן פתק נוסף (כחול)- לבחירת הוועד המקומי.

ומה כדאי למצביעים עם מוגבלות לדעת?

לכל אדם מעל לגיל 17, שהוא אזרח או תושב ישראל, שמתגורר ברשות מקומית ומופיע בפנקס הבוחרים, יש את הזכות להצביע בבחירות. זו תזכורת חשובה: לכל אדם עם מוגבלות יש את הזכות להצביע ולהשפיע!
לראשונה, השנה יום הבחירות לרשויות המקומיות הוא יום שבתון, שבו מרכזי היום ומרכזי התעסוקה יהיו סגורים.
אנשים עם מוגבלות בניידות יכולים להצביע בקלפי נגישה בישוב או בעיר שלהם. בכל רחבי הארץ פזורות סך הכל 2,757 קלפיות נגישות. מעוניינים לדעת איפה הקלפי הנגישה הקרובה אליכם? תוכלו לבדוק באינטרנט או ליצור קשר בטלפון: 1-800-101-975 או 073-2458358
זקוקים לעזרה בביצוע הפעולה הפיזית של בחירת הפתק והכנסתו למעטפה? דעו כי אתם יכולים להיכנס לתא ההצבעה עם מלווה. על פי חוק, המלווה אינו רשאי ללוות יותר משני בוחרים, ואינו יכול להיות מנהל או מדריך במסגרת הדיור שבה אתם מתגוררים.
לאנשים עם מוגבלות שיש ברשותם תעודת 'פטור מתור'- הציגו את התעודה בקלפי וקבלו פטור מעמידה בתור.
הקלפיות יפעלו בין השעות 07:00-22:00 ברציפות. ברשויות קטנות (שבהם עד 350 בוחרים בלבד), ייסגרו הקלפיות כבר בשעה 20:00.

תיבת קלפי. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, עיבוד תמונה
תיבת קלפי/עיבוד תמונה, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

"חברה מכלילה היא חברה חזקה וטובה יותר. כדי לסייע לאנשים עם מוגבלות להיות חלק בלתי נפרד מהחברה ולהשתתף בבחירות המוניציפליות, הכנו באקים מידע בפישוט לשוני. המידע המלא שהונגש בחוברת הבחירות שנערכה במחלקה המשפטית באקים, יאפשר לאנשים עם מוגבלות שכלית לקחת חלק בחגיגה הדמוקרטית החשובה כל כך", מסרה סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים ישראל. "אני מאחלת הצלחה למועמדים ברשויות השונות, בתקווה שזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות יכללו בסדר היום הציבורי - גם בשלטון המקומי, בחמש השנים הבאות".

המידע המלא והמונגש, כאמור, מופיע בחוברת שהוכנה ע"י מכון אקים להנגשה קוגניטיבית (עמותת אקים) עבור היחידה לפיקוח ארצי על הבחירות במשרד הפנים, ומסבירה לראשונה בשפה פשוטה ופישוט לשוני על זכות ההצבעה והליך הבחירות לרשויות המקומיות.
אקים הפיקה גם חוברות מידע לאנשים שכתובות בלשון פשוטה ונגישה. חוברות אלו משמשות ציבור רחב של מצביעים, ובהם אנשים עם מוגבלויות שונות, אנשים זקנים, עולים חדשים, ילדים ועוד.

להורדת חוברת ההנחיות המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully