וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: 31 אלף חיילים נהרגו במלחמה, מתקפת הנגד כשלה - כי דלפה לרוסיה

במסיבת עיתונאים לציון שנתיים לפלישה הרוסית, מספר נשיא אוקראינה עדכון נדיר בהיקף האבידות של כוחותיו - אף שבמערב מעריכים כי הנתונים גבוהים בהרבה

בווידאו: נשיא אוקראינה זלנסקי מקבל את פניהם של מנהיגים מערביים בקייב/טלגרם

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום (ראשון) כי 31 אלף חיילים אוקראינים נהרגו מאז תחילת הפלישה הרוסית לפני שנתיים, בהודאה נדירה של קייב בהיקף האבידות שלה - אף שלפי ההערכות במערב, המספרים גבוהים בהרבה.

במסיבת עיתונאים שכינס בקייב לציון שנתיים לתחילת המלחמה, הוסיף זלנסקי כי הוא לא ימסור את מספר הפצועים בשורות צבאו מכיוון שהדבר יסייע לתכנון הצבאי של רוסיה. הוא אף התייחס לכישלונה של מתקפת הנגד של כוחותיו בקיץ, וטען כי הוא נבע מדליפת התכנית למוסקבה. הוא לא פירט.

"31 אלף חיילים אוקראינים נהרגו במלחמה הזו. לא 300 אלף או 150 אלף, או מה שפוטין ומעגל השקר שלו אומרים. אבל כל אחד מהם הוא אבידה גדולה עבורנו", אמר זלנסקי, שהשיב כי הוא מספק עדכון במניין ההרוגים בעקבות נתוניה "המנופים של רוסיה".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במסיבת עיתונאים בקייב, 25 בפברואר 2024. רויטרס
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במסיבת עיתונאים בקייב, 25 בפברואר 2024/רויטרס

גורמים רשמיים בארצות הברית העריכו באוגוסט כי מספר החיילים האוקראינים שנהרגו עמד על 70 אלף, בנוסף לכ-120 אלף פצועים. העדכון האחרון של קייב היה בסוף 2022, אז מספר החיילים ההרוגים הרשמי היה 13 אלף.

לדברי זלנסקי, עשרות אלפי אזרחים נהרגו באזורים באוקראינה שנכבשו על ידי רוסיה, אך המספר האמיתי אינו ידוע. "אני לא יודע כמה מהם מתו, כמה נהרגו, כמה נרצחו, עונו, כמה גורשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully