וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשים לאחר שחולצה מהשבי: התצפיתנית אורי מגידיש חוזרת לשרת בצה"ל

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 9:49

רב"ט מגידיש תשוב היום לשירות בצה"ל באגף המודיעין. "ההחלטה על חזרתה לשירות נבעה מרצונה האישי ותחושת שליחות לשרת את המדינה". מגידיש, שנחטפה ממוצב נחל עוז, בו שירתה, שוחררה במהלך פעולה קרקעית ברצועת עזה בסוף אוקטובר

בווידאו: דובר צה"ל הציג סרטון של אורי מגידיש יש לי עדיין חברות בעזה, מתפללת שישובו 30.12.23/דו"צ

רב"ט אורי מגידיש, החיילת שנחטפה לרצועת עזה ב-7 באוקטובר וחולצה על ידי צה"ל לפני כחודש לאחר מכן, תשוב היום לשירות בצה"ל באגף המודיעין. נמסר כי ההחלטה על חזרתה לשירות נבעה מרצונה האישי ותחושת שליחות לשרת את המדינה.

מגידיש, ששירתה כתצפיתנית במוצב נחל עוז, שוחררה במהלך פעולה קרקעית ברצועת עזה. היא הוחזקה לבדה בנקודת השבי. אחרי שחרורה, היא נפגשה גם עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש שב"כ רונן בר, ותוחקרה על ידי גורמים צבאיים. עשרות גורמים בשב"כ היו מעורבים בפעולה הנועזת, שהסתיימה ללא נפגעים. דובר צה"ל אמר אחרי השחרור שלה כי "אורי מסרה פרטים בזיכרון נהדר, נשתמש בהם לפעילות המבצעית".

אורי מגידיש. ---, דובר צה"ל
אורי מגידיש/דובר צה"ל, ---
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו עם החיילת אורי מגידיש שחולצה משבי חמאס, 11 בינואר 2024. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו עם החיילת אורי מגידיש שחולצה משבי חמאס, 11 בינואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בינואר, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו עם מגידיש. בפגישתם, לראשונה מאז ה-7 באוקטובר לבשה אורי את מדי צה"ל. מגידיש סיפרה לנשיא על קעקוע פרפר שאחיה הקטן קעקע על ידו כסימן לתקופה שבה הוחזקה בשבי, ושיתפה את הנשיא בסיפור המדהים שמאחורי הקעקוע: "כשהייתי בשבי ביקשתי סימנים מאלוקים, אמרתי 'תראה לי פרפר' ואז אחד האנשים שם הוציא כמו פופיט כזה, כמו צעצוע בצורת פרפר", אמרה. "אז הבנתי שזה היה סימן ומאז זה נשאר איתי".

בתום המפגש אורי הציגה לנשיא את הרסיסים שנשארו בגופה מה-7 באוקטובר ועד שחולצה וטופלה על ידי מערכת הבריאות בישראל. בנוסף הראתה אורי לנשיא ולרעייתו את חוברת החפיפה שלה בזמן השירות הצבאי ששרדה את השריפה בחמ"ל.

הנשיא שיבח את אורי על עשייתה כיום, ועל התושיה העמוקה אותה גילתה בזמן השבי. הוא אמר לה שעם ישראל כולו, היה בהתרגשות רבה כששמע את הבשורה על חזרה, והוסיף שכשמה אורי - הבשורה הפיצה אור אצל אזרחי ישראל בתקופה חשוכה: "זו באמת הייתה בשורה אדירה, המדינה כולה יצאה מגדרה - את ניצבת בתודעה הלאומית".

עוד אמר הנשיא שאורי הראתה לכולנו שיש תקווה והדגיש: "אני חושב שזה ממש מרשים ומרגש הסיפור שלך, גבורה אמיתית. וגם ברוך ה' שאת ניצלת מהמלתעות האכזריות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully