וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפרסום על ביטול פרס ישראל - בן כספית תוקף את שר החינוך: איש עלוב ושקרן

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 21:00

השר קיש הכחיש את פרסומו של כספית על כך שביטל את הפרס לאחר שהוחלט להעניק אותו ליזם איל וולדמן, הנחשב למתנגד בולט למהפכה המשפטית, אך העיתונאי לא נותר חייב. "הוא הפך לזנב תולע שמוכר את נשמתו תמורת כלום", כתב ב-X, וטען כי החלטת השר הושפעה מגורמים חיצוניים

בוידאו: שר החינוך יואב קיש מודיע על הכנסת "המחלוקות בחברה הישראלית" כנושא שנתי במערכת החינוך. קרדיט: ערוץ כנסת/ערוץ הכנסת

לאחר שחשף כי שר החינוך יואב קיש החליט לבטל את הענקת רוב פרסי ישראל השנה, פרט לפרס שיוקדש לגבורה העיתונאי בן כספית תקף את קיש בפוסט שכתב ב-X והצהיר: "הוא איש עלוב". על פי הפרסום, החלטתו של קיש הגיעה לאחר שהוועדה שהוסמכה לבחור את הזוכה בפרס היזמות החליטה להעניק אותו לאיש העסקים איל וולדמן, הנחשב למתנגד בולט למהפכה המשפטית, ואף מחה נגדה בפומבי.

"האיש שהגיע לפוליטיקה על כנפי ה'שוויון בנטל', הפך לזנב תולע שמוכר את נשמתו תמורת כלום ושום דבר. אני מעדיף עליו טיפוסים כמו דודי אמסלם ואפילו איתמר בן-גביר. מהם אין ציפיות. אחד עסקן, השני אידיאולוג קיצוני. קיש הגיע בתחפושת של ליברל. הוא גם משקר", כתב כספית בתגובה לקיש, שהכחיש את הפרסום.

"הוועדה שקמה להענקת פרס ישראל ליזמות השנה ישבה על המדוכה שבועות ארוכים. זה היה סביב חודש דצמבר. היו מפגשים רבים. היה מי שרשם את עיקרי הדברים. לגמר הגיעו שני מועמדים ראויים ומכובדים" החל להסביר כספית. אייל וולדמן (מלאנוקס) ודב מורן (ממציא הדיסק און-קי). הוועדה נתנה דירוגים בלא מעט קריטריונים. וולדמן נבחר".

"ברגע שזה נודע ל'שר החינוך', פרצה סערה חשאית", כך טען כספית. "הוא ניסה לשכנע אותם לרדת מוולדמן. לא הצליח. היו מי שהציעו להם שם חלופי: פרופ' שולמית לבנברג, מממציאי הבשר המהונדס. מעבר לזכויותיה (והן רבות), לבנברג שייכת לציונות הדתית. היא לא 'תעשה בושות'"

בן כספית, 1 בינואר 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
בן כספית, 1 בינואר 2023/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

כאמור, וולדמן נבחר ברוב קולות לקבל את פרס ישראל ליזמות בוועדה מיוחדת שהוקמה לשם בחירת הזוכה. בראש הוועדה עמד עמי אפלבום, שהיה עד לאחרונה המדען הראשי, ומלבדו היו עוד שני חברים בה.

"הוועדה לא נכנעה. וולדמן נבחר. עם כל הכבוד ללבנברג (שלא מודעת לכל המחול הזה סביבה, כמובן), מדובר ביזמות ולא במדע. לבנברג נמצאת בתחילת הדרך. וולדמן הכניס למדינה מיליארדי שקלים, הוא מעסיק אלפי עובדים, הטכנולוגיה של "מלאנוקס" היא אחת מסודות ההצלחה הנוכחית של NVIDIA והעלתה את ישראל לליגת העל של עולם הטכנולוגיה. מה עשה 'שר החינוך' כשראה שהוא לא מצליח להזיז את הוועדה המקצועית מדעתה? ביטל הכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר החינוך יואב קיש בדיון ועדת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, 14 באוגוסט 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
שר החינוך יואב קיש בדיון ועדת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, 14 באוגוסט 2023/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90
איל וולדמן. שרון אברהם,
איל וולדמן/שרון אברהם

"חברי וועדת הפרס נקטו באמצעי זהירות לפני שהכריעו: הם פנו לכל שלושת המועמדים שהגיעו לשלב האחרון וביקשו מהם להתחייב שלא ינצלו את הפרס או את מעמד הענקתו לאקטים פוליטיים כלשהם. כולם התחייבו. כולל וולדמן".

"על פי לא מעט עדויות, ההתערבות בהליך והביטול הסופי של כל הפרסים לא היו יוזמתו של 'שר החינוך', אלא הגיעו בהתערבות חיצונית. אני משאיר לכם לדמיין של מי. לדעתי, וולדמן לא ידע עד הציוץ הראשון שלי שהוא אכן זכה בפרס בסופו של דבר. הוא כן ידע שהוא אחד המועמדים. אומרים לי שהוא בטיסה ארוכה לחוף המערבי ולכן לא יכול להגיב", חתם כספית את הטקסט שכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully