וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפעל כבר בשנה הבאה: המפעל האמריקני למיירטי כיפת ברזל מכפיל את כוחו

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 19:49

בטקס הנחת אבן הפינה למפעל בדרום מרכז ארה"ב, התברר כי מאז ההחלטה באוקטובר הוכפלו ההשקעה במקום, שיחל לפעול בשנה הבאה, ל-63 מיליון דולר. כמו כן, הוכפל מספר העובדים ל-60. הלקוח הראשון שלו: חיל המארינס, שצפוי לרכוש כ-2,000 טילים

יירוטים של כיפת ברזל בשמי הצפון/מערכת וואלה!

האם רפאל ושותפתה האמריקאית ריית'און נערכות להזמנות ייצוא גדולות למיירט כיפת ברזל בעקבות מלחמת חרבות ברזל? כפי שפורסם באוקטובר בוואלה!, מדינת ארקנסו שבדרום-מרכז בארה"ב נבחרה בידי שתי החברות כאתר שבו יוקם פס הייצור של טילי הטמיר של המערכת. במקור, דובר על השקעה של 33 מיליון דולר ועל 30 מקומות עבודה חדשים, אבל בטקס הנחת אבן הפינה למפעל שנערך בשבוע שעבר, התברר כי היקף המפעל הוכפל: הוא ייבנה בעלות של 63 מיליון דולר ויעסיק 60 עובדים.

פס הייצור בארה"ב צפוי להתחיל לפעול בסוף 2025, ולא יחליף את פס הייצור הקיים באחד ממתקני רפאל בצפון, אלא יצטרף אליו. המפעל האמריקאי מיועד לספק מיירטים לזרועות הצבא האמריקאי ולבעלות בריתה של ארה"ב, בזמן שהייצור עבור חיל האוויר וחיל הים, שהתקין את מערכת כיפה ימית בספינות הסער 6 שלו, יימשך בארץ. עם זאת, קיומו של פס ייצור נוסף יוכל לאפשר הגדלת האספקה לצה"ל בזמני חירום.

יירוט של כיפת ברזל מעל אשקלון. רויטרס
יירוט של כיפת ברזל מעל אשקלון/רויטרס

פס הייצור הישראלי ימשיך לקלוט רכיבים המיוצרים בארה"ב עבור הטיל, בהתאם לדרישת הממשל האמריקאי שממן את הייצור, כי 50% מעבודת הייצור תתבצע בארה"ב ותספק עבודה למפעלים אמריקאים.

ממשל ביידן הכריז לאחר תחילת המלחמה כי ארה"ב תעניק לישראל סיוע מיוחד בסך 14.1 מיליארד שקל, מתוכו מיועדים 3 מיליארד דולר לייצור 14 אלף מיירטי טמיר. הסיוע אושר כבר בחודש שעבר בידי הסנאט האמריקאי, אך עדיין מתעכב בבית הנבחרים של ארה"ב. זאת משום שהוא כלול בחבילה הכוללת סיוע בסך 60 מיליארד דולר לאוקראינה, שהרפובליקנים מתנגדים לו.

בינתיים ידוע רק על כוונה של חיל הנחתים האמריקאי, המארינס, לרכוש כ-1,900 טילי סקיי האנטר, השם השיווקי של הטמיר בחו"ל, ו-44 משגרים עבור מערכת הגנה אווירית חדשה שבה יצטייד, בעסקה בשווי של כמה עשרות מיליוני דולרים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חיילי מארינס, חיל הנחתים, בטירונות בבסיס פריס איילנד בקרוליינה הדרומית, 2005. AP
חיילי מארינס, חיל הנחתים, בטירונות בבסיס פריס איילנד בקרוליינה הדרומית, 2005/AP

צבא היבשה האמריקאי, שרכש ב-2018 שתי סוללות כיפת ברזל בעסקה בשווי 340 מיליון דולר, לא הכניס אותן לשירות מבצעי והן הועברו לצה"ל כחלק מהסיוע האמריקאי במלחמת חרבות ברזל, כדי לתגבר את מערך ההגנה האווירי בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully