וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תתחיל לייצר טילים לכיפת ברזל, אבל רק ב-2025

עודכן לאחרונה: 28.10.2023 / 19:33

רפאל ושותפתה האמריקנית ריית'און ישקיעו 33 מיליון דולר בפס ייצור לגרסה האמריקנית של טילי הטמי"ר, המשמים את כיפת ברזל בארץ. במקביל, במערכת הביטחון לא מתכוונים לוותר על הייצור המקומי של המיירטים. פס הייצור החדש יסייע בהגברת קצב האספקה לצה"ל בעתיד

בווידאו: תיעוד יירוט רקטה, פארק דרום ת"א, 26 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

פס ייצור נוסף למיירטי כיפת ברזל יוקם בארה"ב. חברת רפאל ושותפתה האמריקנית ריית'און בחרו בעיר איסט קמדן שבמדינת ארקנסו, כאתר שבו ייבנה פס הייצור האמריקני של טילי הטמי"ר. שתי החברות הודיעו כי ישקיעו יחד 33 מיליון דולר באתר זה, שייצר את הגרסה האמריקנית לטמי"ר, המשווקת תחת השם SkyHunter ("צייד שמיים").

ההחלטה התקבלה לאחר שחיל הנחתים האמריקני, המארינס, הודיע מוקדם יותר השנה כי בכוונתו לרכוש 2,000 טילי סקיי-האנטר ולשלב אותם במערכת הגנה אווירית חדשה, שאמנם תשתמש במיירטי כיפת ברזל, אך עם מכ"ם ומערכת שליטה אמריקניות. הבנייה באתר תתחיל ב-2024 ומיירטים ראשונים אמורים לצאת מפס הייצור ב-2025.

ישראל לא מוזכרת רשמית כלקוחה של פס הייצור החדש, אך בהודעת ריית'און נאמר כי האתר אמור לספק את הטילים "לזרועות הצבא האמריקני ולבנות בריתה".

סוללת כיפת ברזל, 4 במאי 2023. יניב כליף, אתר רשמי
פס הייצור הנוסף יסייע לחמש את צה"ל בעתיד. סוללת כיפת ברזל/אתר רשמי, יניב כליף

באחד ממתקני רפאל בצפון הארץ פועל פס ייצור לטילי הטמי"ר, ובמערכת הביטחון לא מתכוונים לוותר על הייצור המקומי של אחד הטילים החשובים שבידי צה"ל, שרשם עד כה יותר מ-5,000 יירוטים מוצלחים.

כבר היום מקבל פס הייצור הישראלי מחצית מהרכיבים שלו מריית'און, זאת לפי דרישת הממשל בוושינגטון, בתמורה למימון האמריקני להצטיידות בכיפת ברזל ולחידוש מלאי המיירטים לאחר מבצע שומר חומות ב-2021. פס הייצור הנוסף בארה"ב יוכל לסייע בהגברת קצב האספקה לצה"ל בעתיד, וממנו יסופקו מיירטים גם למדינות אחרות במקרה של עסקאות נוספות למיירט או לכיפת ברזל כולה.

עוד בוואלה!

המשטרה פעלה נגד רוכבים ערבים ישראלים שהטילו אימה במלחמה

לכתבה המלאה
יירוט של כיפת ברזל ליד גבול לבנון, 19 באוקטובר 2023. רויטרס
יירוט של כיפת ברזל ליד גבול לבנון. 19 באוקטובר, 2023/רויטרס

לאחר שנחשף בוואלה כי ארה"ב תעביר לישראל את מלאי מיירטי הטמי"ר שברשותה, לאחר שרכשה מרפאל שתי סוללות ב-2019 תמורת 340 מיליון דולר, הודיע בימים האחרונים משרד ההגנה האמריקני שיעביר לישראל גם את הסוללות עצמן. העברת הסוללות תאפשר למערכת הביטחון לתגבר את מערך ההגנה האווירית הישראלי, או להשתמש בהן כגיבוי לסוללות הקיימות למקרה שיפגעו.

ריית'און ורפאל צפויות לקבל ממשרד הביטחון הזמנת רכש גדולה לחידוש מלאי המיירטים הישראלי, לאחר כמות יירוטים הגדולה שביצעה כיפת ברזל מאז ה-7 באוקטובר. מנכ"ל ריית'און, גרז הייז, אמר השבוע כי החברה תזכה לנתח מהתקציב בסך 106 מיליארד דולר שביקש הנשיא ג'ו ביידן מהקונגרס עבור סיוע לאוקראינה וסיוע מיוחד לישראל לאחר המלחמה. הנתח הישראלי עומד על 14.3 מיליארד דולר, שכ-10 מיליארד ממנו הם סיוע ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully