וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן מבצע שומר חומות: השליך לבנה לעבר חייל, והורשע בניסיון רצח ומעשה טרור

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 18:26

נור יוסף זיהה חייל שהיה בדרכו לבקר את סבו, והשליך עליו לבנה בחוזקה. ההגנה ניסתה לטעון כי יוסף ידע על כוונת החייל לבצע מעשה אלים, אך בית המשפט לא התרשם: "גרסה בלתי מהימנה, שאינה עולה בקנה אחד עם הראיות האובייקטיביות בתיק"

בווידאו: תיעוד של לינץ' בצעיר יהודי ביפו ב-10/5/21/מצלמות אבטחה

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ראשון) את נור יוסף בעבירת מעשה טרור של ניסיון רצח בגין מעורבות בניסיון לינץ' שנעשה בחייל ביפו בזמן מבצע שומר חומות. במהלך המבצע, בשנת 2021, עשרות התפרעויות המוניות על רקע לאומני-גזעני הוצתו ברחבי הארץ.

על פי כתב האישום, נור היה חלק מהתפרעות מאורגנת בשדרות ירושלים ביפו יחד עם עשרות אחרים. מטרת ההתקהלות הייתה לפגוע בעוברי אורח יהודים ולאיים עליהם, וכן להסב נזק לעסקים בבעלות יהודית. חייל שעבר במקרה בסמוך למקום ההתפרעות הותקף על ידי כמה מהמתפרעים. נור יוסף הבחין בתקיפת החייל, רץ לעברו, והשליך לבנה לעבר ראשו. החייל התמוטט מעוצמת הפגיעה של הלבנה, הסובבים החלו לבעוט בו.

לינץ' של ערבים באזרח יהודי ביפו, 10 מאי 2021, התפרעויות בערים המעורבות. ., צילום מסך
החייל התמוטט מעוצמת הפגיעה של הלבנה, הסובבים החלו לבעוט בו. לינץ' של ערבים בצעיר ביפו/צילום מסך, .

במהלך המשפט, ההגנה טענה כי נור ידע על כוונתו של החייל המותקף לבצע מעשה אלים באמצעות אבן שנשא עמו, וכי לא התכוון להמיתו. בית המשפט דחה את הטענה הזו בהכרעת הדין. "מדובר בגרסה כבושה, בלתי מהימנה שאינה עולה בקנה אחד עם הראיות האובייקטיביות בתיק", נכתב בכתב גזר הדין. "סרטון מצלמת אבטחה מלמד על ריצה חדורת מטרה של הנאשם לכיוון החייל, על המרחק הפיזי שבין הנאשם לחייל בעת התקיפה ועל ריצתו היציבה של הנאשם מהמקום".

"אנו מברכים על החלטת בית המשפט להרשיע את הנאשם בעבירה חמורה, ההולמת את מעשה הטרור שביצע כלפי חייל בעת שצעד לבית סבו ביפו", מסרו עו"ד אורי גולדשטיין ואורן חיים. "מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול למיצוי הדין בכל אירוע טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully