וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה ימים אחרי מותו: גופתו של אלכסיי נבלני נמסרה לאימו

עודכן לאחרונה: 24.2.2024 / 18:07

הדוברת של משפחת נבלני אמרה שעדיין לא ברור אם השלטונות יאפשרו לקיים לוויה למנהיג האופוזיציה שמת בכלא "כמו שהמשפחה רוצה וכמו שמגיע לאלכסיי". אתמול דווח שהרשויות איימו על אימו שאם תתעקש על טקס ציבורי, הם יקברו את גופתו במושבת העונשין שבה מת

נבלני מופיע בדיון בבית משפט יום לפני מותו/רויטרס

דוברת משפחת נבלני מסרה הערב (שבת) שגופתו של מנהיג האופוזיציה הרוסי שמת בכלא נמסרה לאימו, ושסידורי ההלוויה נקבעים כעת. היא הוסיפה שבשלב זה לא ברור אם השלטון יתערב בעריכת ההלוויה ויאפשרו לה להתנהל "כמו שהמשפחה רוצה, וכמו שמגיע לאלכסיי". אתמול נמסר שאימו, לודמילה, נדרשה לא לקיים טקס ציבורי. השלטונות קצבו לאימו של נבלני שלוש שעות להחליט אם היא מוותרת על טקס ציבורי, ואיימו שאם תסרב, הוא יקבר בכלא שבו מת.

הגופה נמסרה למשפחה תשעה ימים לאחר מותו של נבלני במושבת העונשין. אתמול אמרה הדוברת שבתעודת הפטירה של נבלני נכתב שהוא "מת מוות טבעי". אשתו, יוליה נבלניה, האשימה את פוטין בכך שרצח את בעלה, ושהוא מוסיף להתעלל בו גם אחרי מותו. לדבריה, העיכוב במסירת הגופה לא קשור לחקירת נסיבות המוות, אלא נועד כדי "להפעיל לחץ על אימו, לשבור אותה, להגיד לה שהגופה של הבן שלה נרקבת". לאחר שנפגשה ביום חמישי עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, אמרה נבלניה: "מענים את אמא שלו כבר כמה ימים, החוקר משקר לה וסוחט אותה".

אלכסיי נבלני בעצרת לזכרו של בוריס נמצוב במוסקבה, רוסיה, 2019. רויטרס
אלכסיי נבלני בעצרת לזכרו של בוריס נמצוב במוסקבה, רוסיה, 2019/רויטרס

נבלני, בן 47 במותו, היה איש האופוזיציה הבולט ביותר ברוסיה, שנידון ליותר מ-30 שנות מאסר על עבירות שונות, שלטענתו ולטענת תומכיו ומדינות המערב היו רדיפה פוליטית. משפחתו, מקורביו ומנהיגים במערב מאשימים את הנשיא ולדימיר פוטין ברצח שלו, אך בקרמלין דוחים זאת בזעם ומתארים את התגובות למותו של נבלני כ"היסטריה".

פוטין, שנמנע לאורך השנים להתייחס לנבלני אפילו בשמו, טרם הגיב על מותו, שהתרחש שבועות לפני הבחירות לנשיאות. ללא יריבים ממשיים ושליטה מוחלטת בכלי התקשורת הרשמיים, ניצחון של פוטין, שישאיר אותו בתפקיד עד 2030, מובטח. למרות זאת, נשיא רוסיה חושש מכל גילוי של התנגדות אליו, במיוחד בתקופה זו, ומאות בני אדם שבסך הכול הניחו פרחים ונרות לזכרו של נבלני נעצרו בימים האחרונים ברחבי רוסיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יוליה נבלניה, אשתו של אלכסיי נבלני, בוועידת מינכן לביטחון, 16 בפברואר 2024. רויטרס
נפגשה עם נשיא ארצות הברית. אשתו של נבלני, יוליה/רויטרס

אמו של נבלני, לודמילה, שהגיעה עד למושבת העונשין הרחוקה באזור הארקטי שבה הוחזק בנה כדי לדרוש את גופתו, סורבה לראותה עד יום חמישי, שבו נלקחה לחדר המתים. היא סיפרה כי ראתה גם תעודת המוות שלו. לפי צוותו של נבלני, בתעודה נכתב כי הוא מת מוות טבעי, אולם מבקרי הקרמלין לא מאמינים לגרסה הזו.

"הם רוצים שזה ייעשה בסתר, בלי פרידה. הם רוצים להביא אותי לקצה של בית קברות, לקבר טרי ולומר: הנה הבן שלך. אני לא מסכימה לזה", אמרה בסרטון שהעלתה ליוטיוב. "החוקרים טוענים שהם יודעים את סיבת המוות, יש להם את כל המסמכים הרפואיים והמשפטיים מוכנים, שראיתי, וחתמתי על תעודת המוות הרפואית", הוסיפה לודמילה, שהייתה לבושה בסרטון בבגדים שחורים ודיברה בקול רגוע.

לדבריה, "לפי החוק, הם היו צריכים לתת לי מיד את הגופה של אלכסיי, אבל הם לא עשו זאת עד עכשיו. במקום זאת, הם סוחטים אותי, מציבים לי תנאים איפה, מתי ואיך אלכסיי צריך להיקבר. זה לא חוקי".

אמו של נבלני אמרה כי "אני מקליטה את הסרטון הזה כי הם התחילו לאיים עליי. כשהם מסתכלים לי בעיניים אומרים שאם אני לא אסכים להלוויה סודית, הם יעשו משהו עם הגופה של הבן שלי". היא ציטטה את אחד החוקרים שאמר, לדבריה, "'הזמן לא פועל לטובתך, גופות נרקבות'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully