וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה אלף כדורים מזויפים: האזהרה החריגה של משרד הבריאות

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 15:04

"פרקוסט" היא תרופת מרשם ממשפחת האופיואידים שנמצאת בפקודת הסמים המסוכנים. מבדיקה שערך האגף לאכיפה ולפיקוח מול יצרן התרופה התגלה שהאריזות לא יוצרו על ידי החברה ולא היו מיועדות למכירה בישראל. משרד הבריאות מזהיר: "שימוש בצורה פיראטית - עלול לגרום למוות"

בווידאו: ראש אגף התזונה במשרד הבריאות: חמאס נתן לחטופים כדורי הרגעה/ערוץ הכנסת

בתחילת החודש פורסם על תפיסת אלפי בקבוקונים של חומר החשוד כמשכך כאבים מסוג "פרקוסט", שהכילו מעל 100 אלף כדורים. היום (חמישי) הודיע משרד הבריאות כי מבדיקה שערך האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד מול יצרן התרופה שמופיע על האריזה (Mallinckrodt Pharmaceuticals) נמסר על ידי היצרן שמדובר בכדורים מזויפים. בנוסף, נמסר מהיצרן שהאריזות לא יוצרו על ידי החברה ולא היו מיועדות למכירה בישראל.

מבדיקות מעבדה שביצע המשרד לבחינת הכדורים עלה שהם מכילים את החומר הפעיל N-Desethyl-Etonitazene (NDE), אופיואיד סינטטי השייך למשפחת בנזאימידזולים (2-benzylbenzimidazole), שנקשר למקרי מוות ברחבי העולם. בנוסף, לחומר זה לא קיים שימוש רפואי ידוע ומקובל, והשפעתו חזקה בשיעור של עד פי 20 בהשוואה להשפעת פנטניל. על כן, מזהיר משרד הבריאות את הציבור כי שימוש בחומר זה מהווה סכנה מיידית לבריאות הציבור.

תוקף של תרופה. ShutterStock
תוקף של תרופה/ShutterStock

"פרקוסט" היא תרופת מרשם ממשפחת האופיואידים שנמצאת בפקודת הסמים המסוכנים. היא ניתנת למכירה רק בבתי מרקחת ולאחר קבלת מרשם רופא. שימוש ממושך בתרופה עלול לגרום לתלות ולהתמכרות, כאשר שימוש ב"פרקוסט" ובייחוד בצורה פיראטית, עלול לגרום לתופעות לוואי קשות, דום נשימתי ואף מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully