וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכודת טרור: "אנחנו עומדים בפקק, וחוששים שמישהו יצא ממכונית ויתחיל לרסס"

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 12:37

הפיגוע בכביש 1 היה התגשמות הסיוטים של תושבי האזור שעומדים בפקקים במחסומים לצד רכבים פלסטינים. אחת מהערכות הראשוניות היא כי המחבלים זיהו שכניסתם לירושלים לא תתאפשר ללא מפגש עם כוחות הביטחון במחסום, והחליטו לנצל את הצפיפות וריבוי האזרחים ולבצע פיגוע רצחני

פיגוע בכביש 1: אדם נרצח ו-8 נפצעו מירי סמוך למעלה אדומים/רוני כנפו, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד מבצעי מד"א

הפיגוע הקשה שאירע הבוקר (חמישי) בכביש 1 במחסום א-זעים הוא חלום הבלהות של תושבי העיר מעלה אדומים הסמוכה לזירת הפיגוע. הפיגוע התרחש בפקק תנועה, בשובל ארוך של מאות כלי רכב המגיעים מכיון מזרח לירושלים.

ישראלים ופלסטינים עוברים זה לצד זה מדי בוקר את הבידוק במחסום שצר מלהכיל. אחת מהערכות הראשוניות של גורמי ביטחון היא כי המחבלים זיהו שכניסתם לירושלים לא תתאפשר ללא מפגש עם כוחות במחסום, והחליטו לנצל את הצפיפות וריבוי אזרחים ישראלים בזירה לביצוע פיגוע ירי רצחני.

זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024. רוני כנפו
זירת הפיגוע. התגשמות הסיוטים של תושבי האזור/רוני כנפו
זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024. רוני כנפו
זירת הפיגוע הרצחני בכביש 1/רוני כנפו
מחסום א-זעים לאחר פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024. יואב דודקביץ, TPS
מחסום א-זעים לאחר פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024/TPS, יואב דודקביץ

כך, לפני כשנה, גם הלל ויגל יניב, צמד האחים מהר ברכה, נרצחו בידי מחבל כשנסעו בחווארה. במערכת הביטחון מזהים את הפקקים העמוסים במיוחד במוקדי חיכוך כמו חווארה ומיקומים נוספים בכביש 60 ולפני מחסומים כנקודת תורפה משמעותית - ובחלק מהמוקדים לוחמים אף מתעסקים בדילול פקקים בשגרה.

הצילום המשפחתי האחרון של משפחת יניב- לפני שהלל מנחם ויגל יעקב נרצחו בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
הלל ויגל יניב. נרצחו בפיגוע דומה/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

"מתווה הפיגוע הבוקר וניצול פקקי התנועה באזור המחסום הוא חלום הבלהות של כל מי שעומד לקראת מחסום המנהרות", אומר ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי. "על מערכות הבטחון לשנות גישה לאלתר ולייצר מרחב בטוח לתושבים שמבקשים להגיע לירושלים. לצערי לאחר מכתבים, פגישות ואף דיונים בכנסת לא יכולים עתה לומר האחראיים לא ידענו".

רועי חוג'ה, תושב מעלה אדומים מוסיף, כי "הכתובת היתה על הכביש, לצערי הרב, משנת 2019 כשהממשלה איפשרה לפלסטינים להגיע למחסום". לדבריו, "כבר אז היו פקקים אבל מאז התווספו עוד אלפי מכוניות. זה סוג של כלוב. אתה עומד בפקק. מלפניך ומאחוריך יש מכונית פלסטינית ואתה תמיד חושש שמישהו יצא וירסס אותך. לכולנו יש את אותה הרגשה. אחרי הפיגוע הקשה, אני חושש שזה יעצים את החרדות האלה בכל פעם שנגיע למחסום. כבר שנים מבטיחים לנו שיתפתח בכביש מרקם חיים, שמיועד לפלסטינים, שיאפשר להם חופש תנועה מבלי להכנס לכבישים ראשיים פה. תרחיש האימה התגשם לצערי".

זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
זירת הפיגוע בכביש 1/פלאש 90, חיים גולדברג
זירת פיגוע ירי, מעלה אדומים, 22 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
אזרחים בזירת הפיגוע/פלאש 90, חיים גולדברג

מחקירת הפיגוע עולה כי שלושה מחבלים הגיעו לזירה בשני כלי רכב וירו מנשקים אוטומטיים מסוג M-16 וקרלו. שני מחבלים נוטרלו על ידי אזרחים וכוחות הביטחון במקום, השלישי נוטרל על ידי כוחות הביטחון לאחר שניסה להימלט מהמקום. בפיגוע נרצח אזרח אחד ונפצעו 8 נוספים, בהם אחת במצב קשה..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully