וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמחים וחוששים": חלק מהססים לחזור לשדרות, אחרים כבר הגיעו לעיר

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 7:25

בעוד חלק מתושבי העיר הדרומית לא שלמים עם החזרה לבתים, ורואים במענקי החזרה מעין 'שוחד' - אחרים מתרגשים לחזור אחרי חודשים ארוכים מחוץ לבית, וקוראים לצה"ל להשלים את משימותיו. "תמשיכו גם כשאנחנו ממשיכים בחיים, תעשו את מה שצריך ותשיגו את יעדי המלחמה"

אחרי 4 חודשים: עיריית שדרות פתחה את מסגרות החינוך לילדים השוהים בעיר/דוברות עיריית שדרות

לקראת פתיחת מערכות החינוך בשדרות בעוד כשבועיים, חלק מתושבי העיר יחזרו בימים הקרובים אל ביתם, חלקן עדיין לא שלמות עם המהלך שמקדמת המדינה להחזרת התושבים. "מדובר 'במענקי שוחד'", אומרת מורן תושבת העיר. נכון לכתיבת שורות אלו ישנם כ-10,000 תושבים בעיר שדרות, וכבר השבוע נפתחו כמה מוסדות חינוך.

"זה בעייתי שהמדינה מחלקת מענקים למי שחוזר, אבל לא אומרת עוד שבטוח", מסבירה מורן. "אנחנו לא מעוניינים בשוחד, רק רוצים לחזור למקום שקט ובטוח. כרגע אנחנו מחוץ לעיר, בלי מסגרות חינוכיות או פתרונות לילדים, אנחנו נחזור כי רק בשדרות יש לילדים מענה. התחושה היא שמכריחים את מי שעובד בעיר לחזור".

פתיחה מחודשת של מסגרות החינוך המצומצמות לילדי שדרות ששבו עם משפחותיהם, 18 בפברואר 2024. דוברות עיריית שדרות, אתר רשמי
"התחושה היא שמכריחים את מי שעובד בעיר לחזור". מוסד חינוך שכבר נפתח בעיר שדרות/אתר רשמי, דוברות עיריית שדרות

כנרת רוזנפלד ארזה היטב את המזוודות לאחר כמה חודשים בירושלים. לעומת מורן, היא נרגשת ושמחה לחזור אל העיר שלה, אבל מבקשת מהממשלה ומהצבא להמשיך בפעולה הצבאית גם כשהיא ושאר התושבים חוזרים הביתה "אנחנו שמחים לחזור הביתה לעיר שלנו, אבל גם חוששים מהעתיד לבוא. אנחנו מבינים שהמערכה לא תסתיים בקרוב, יש לנו סבלנות. החזרה לשדרות חשובה מבחינה תודעתית וגם מבחינת החוסן לעורף".

"אין יותר חשוב ומוברך מהשגרה, שמחים וחוששים לחזור", היא מתעקשת. "גם אם חזרנו הביתה, אנחנו מצפים מהמדינה ומהצבא לעשות מה שצריך ולהשיג את יעדי המלחמה; החזרת החטופים, מיטוט החמאס, החזרת השקט לעוטף, תמשיכו גם כשאנחנו ממשיכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully