וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים חיים סבן אירח את ביידן בביתו: "אכפת לו בקישקעס מישראל"

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 20:11

נשיא ארה"ב התארח בביתו של איש העסקים הישראלי כחלק מגיוס כספים לקמפיין הבחירות לנשיאות. סבן נדבק בקורונה ונעדר מהאירוע, אך השניים שוחחו בזום - גם על המלחמה בעזה והיחסים עם ישראל. "הוא רוצה להבטיח שהיא תישאר מדינה יהודית, דמוקרטית ומשגשגת"

ביידן: הלוואי שיכולתי להיות שם לחבק את אביגיל/רויטרס

איש העסקים חיים סבן אירח אתמול (שלישי) בביתו בלוס-אנג'לס את הנשיא ביידן כחלק מאירוע גיוס כספים לקמפיין הבחירות שלו לנשיאות. בבדיקת קורונה לפני האירוע סבן נמצא חיובי ולכן נעדר מהאירוע. למרות זאת הוא קיים שיחת זום עם הנשיא ביידן שעסקה בין השאר במלחמה בעזה וביחסים עם ישראל.

סבן אמר לוואלה: "אני לא אמסור לעולם פרטים ספציפיים על שיחות אחד על אחד שאני מקיים עם הנשיא ביידן, אבל אני יכול לומר שהשיחה שלנו הדגישה מחדש עבורי את העובדה שלנשיא ביידן אכפת באופן עמוק - בקישקעס - לגבי ביטחון ישראל והוא רוצה להבטיח שהיא תישאר מדינה יהודית, דמוקרטית ומשגשגת".

חיים סבן ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן, עם האשה שריל סבן באמצע. יח"צ, אתר רשמי
סבן וביידן, ארכיון/אתר רשמי, יח"צ

המפגש בין ביידן לסבן הישראלי מגיע לאחר שבתחילת החודש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השתלח בנשיא האמריקני בראיון שהעניק לוול סטריט ג'ורנל, בו טען בין היתר כי נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, יהיה טוב יותר לישראל. "במקום לתת לנו את הגיבוי המלא שלו, ביידן עסוק במתן סיוע הומניטרי ודלק לעזה, שמגיע לחמאס", אמר השר בן גביר בראיון הראשון שהעניק לתקשורת הזרה מאז הקמת הממשלה. "אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהלות של ארצות הברית הייתה שונה לחלוטין".

בראיון, השר בן גביר גם דיבר על שאיפותיו לפנות את רצועת עזה מתושביה, במסגרת "הגירה מרצון", והקמת התנחלויות ישראליות. "יש לעודד את תושבי עזה להגר מרצונם לחלקים אחרים ברחבי העולם", אמר השר גביר והציע לשלם לתושבי עזה תמריצים כספיים בתמורה להגירתם. "זאת האופציה ההומניטרית האמיתית", כינה זאת.

על רקע המטח הפוליטי הגואה בישראל בעקבות עסקת החטופים המסתמנת, והקריאות לצאת לבחירות, בן גביר שולח איום מרומז לראש הממשלה. "נתניהו נמצא בצומת דרכים", אמר בן גביר. "עליו לבחור לאיזה כיוון הוא ילך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully