וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהפוכות באשדוד והמוזיקאי שמתמודד בעיר המטווחת ביותר: הבחירות המקומיות מגיעות לדרום

עודכן לאחרונה: 24.2.2024 / 7:21

שני מפצים פוליטיים בתוך שבוע עשויים להביא להכרעה כבר בסיבוב הראשון באשדוד. דרומה משם ינסה תומר גלאם להמשיך להוביל את אשקלון אחרי המכות הקשות במלחמה. וגם: הקרב הליכודי בקריית גת. כל מה שצריך לדעת על הבחירות המקומיות בדרום בשבוע הבא

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם מתפרץ על סמוטריץ' בוועדת הכנסת/ערוץ הכנסת

בזמן שתושבי הדרום עדיין מנסים להתאושש מהמלחמה, הבחירות לרשויות המקומיות נמצאות בפתח. התושבים חשבו שכדאי לדחות אותם בעוד כמה חודשים, אך ביום שלישי הקרוב הן יתקיימו גם בדרום למעט במועצות האזוריות של עוטף עזה ושדרות, שם הן צפויות להתקיים רק בחודש נובמבר.

יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד. שרון גבאי, אתר רשמי
יחיאל לסרי/אתר רשמי, שרון גבאי

הסיפור הגדול נמצא בעיר אשדוד כששבעה מועמדים התמודדו על ראשות העיר: ראש העיר המכהן, ד"ר יחיאל לסרי, אלי נכט, ברק סרי, הלן גלבר, שמעון כצנלסון, אבי אמסלם ואלי לחמני. הסיפור הגדול לאחרונה הוא דווקא על מי שהחליט ברגע האחרון לא להתמודד. ברק סרי, מקורבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, שפתח את הקמפיין בקול תרועה רמה החליט לפרוש מהמרוץ לראשות העיר ולתמוך באיש ישראל ביתנו ומקורבו של אביגדור ליברמן, שמעון כצנלסון שכיום מכהן כסגן ראש העיר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שמעון כצנלסון וברק סרי. ללא, אתר רשמי
כצנלסון וסרי/אתר רשמי, ללא

אלא שזה לא היה המפץ הפוליטי היחיד. גם ראש רשימת ש"ס בעיר אבי אמסלם הסיר את מועמדותו ברגע האחרון והודיע בתמיכתו של דרעי כי תנועת ש"ס בעיר תתמוך בלסרי. בעבר תמכו אנשי ש"ס בלסרי, אך חתול שחור, ויש האומרים פיל שחור, עבר בין דרעי ללסרי. לפי גורמים פוליטיים, דרעי קיווה כי מקורבו ברק סרי יעלה לסיבוב השני ואז אמסלם ותנועת ש"ס בעיר תתמוך בו. כעת, עם תמיכת ש"ס בלסרי, נראה שראש העיר עשוי להכריע את הכף כבר בסיבוב הראשון ולזכות בקדנציה נוספת.

כפיר סויסה מנכ"ל משרד התרבות והספורט יתמודד לראשות העיר קריית גת. צילום: אלעד מלכה, אתר רשמי
כפיר סויסה/אתר רשמי, צילום: אלעד מלכה

גם בקריית גת מתנהל קרב פנים ליכודי מעניין כשכפיר סויסה, מקורבו של השר מיקי זוהר ששימש גם כדוברו וגם כמנכ"ל משרד התרבות והספורט תחת זוהר, מתמודד מול ראש העיר המכהן, גם הוא מהליכוד, אבירם דהרי.

דהרי, שנחשב למקורבה של מירי רגב, ניצח בקרב על תמיכת הליכוד בבחירות בעיר ברוב קטן, אך הקרב בין שני הליכודניקים גרם לבכירים במפלגת השלטון לבחור צדדים. מול השניים מתמודדים גם יקיר שינדלר, יגאל וינברג ושי זולדן.

תומר גלאם, אשקלון. אלעד מלכה
תומר גלאם/אלעד מלכה

מערבה משם באשקלון ישנם חמישה מתמודדים, בהם שלושה בולטים. הראשון הוא ראש העיר המכהן תומר גלאם, שנמצא בתפקידו בשבע השנים האחרונות. מולו מתמודד איתי סהר, מוזיקאי בלהקת "הפיל הכחול", שמכהן כחבר אופוזיציה. והשלישית היא הפעילה החברתית עו"ד תמר קידר, שמוכרת לתושבים כמי שנאבקת לא פעם בראש העיר דרך אולמות בתי המשפט ואף ניצחה אותו לא פעם.

הסיכויים לפי ההערכות נוטים שוב לטובת גלאם בעיקר בשל העובדה שהמגזר החרדי בעיר תומך בו. גם באשקלון מתמודד מול גלאם, חבר ליכוד בעצמו, פעיל ליכוד ותיק אחר וחבר המועצה עמי חכמו. מועמד נוסף הוא שלמה סויסה, פעיל פוליטי ותיק בעיר.

"אין ספק שהקשב של הציבור באשקלון הוא במלחמה ופחות בבחירות", הסביר לוואלה העיתונאי המקומי דודי לוי. "המכה שחטפה אשקלון במהלך המלחמה בתור העיר המטווחת ביותר בארץ, והנזק הכבד לעסקים בעיר, מעסיקים את התושבים יותר מהבחירות. ברקע הזה גם תפקודה של העירייה במהלך המלחמה יובא בחשבון אצל המצביעים שיגיעו לקלפיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully