וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בעקיצה לסמוטריץ': "יש דברים שלא צריך להגיד בפומבי"

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 14:32

נשיא המדינה מתח ביקורת מרומזת על שר האוצר, שאמר אתמול כי "החזרת החטופים זה לא הדבר הכי חשוב". בביקור בבית הספר הריאלי בחיפה, שאיבד 12 מבוגריו מתחילת המלחמה, אמר הרצוג כי "מתחיל להתפתח שיח מאוד לא מכבד סביב החטופים ומשפחותיהם"

הרצוג: "קורא לנבחרי הציבור להתחשב ברגשות של משפחות החטופים"/צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (רביעי) בבית הספר הריאלי בחיפה שאיבד 12 מבוגריו מתחילת המלחמה, ושיגר מסר לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', לאחר שהאחרון אמר אמש בראיון לכאן רשת ב' כי החזרת החטופים "זה לא הדבר הכי חשוב".

"מתחילה איזה רוח רעה, מתחיל להתפתח שיח מאוד לא מכבד ולא נכון סביב החטופים ומשפחותיהם", אמר הרצוג. "אין מצווה גדולה יותר ביהדות מאשר פדיון שבויים,שאת זה אמר הרמב"ם. אנחנו רואים את זה כולנו, כיעד מרכזי אמיתי, השבת החטופות והחטופים הביתה כמה שיותר מהר. יותר מכך, חיילנו נמצאים ברצועת עזה בלחימה, הרבה מהם נושאים על האפוד שלהם תמונות חטופים, הם יודעים שזאת השליחות שלהם".

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. ראובן קסטרו
נשיא המדינה הרצוג ושר האוצר סמוטריץ'/ראובן קסטרו

לדבריו, "משפחות שכולות ופצועים שאני מדבר איתם אומרים - היינו שם כדי לשחרר את החטופים. זה דבר שאמור לאחד את כל העם והוא מאחד את כל העם. כל העם עומד מאחורי החטופים. אפשר להתווכח על הדרך להגיע אל היעד מפה או משם. אבל, אני קורא לכל הציבור וקורא במיוחד לנבחרי הציבור להתחשב ברגשות של משפחות החטופים. להבין שהם עוברים גיהנום לא מהעולם הזה, עוברים גיהנום יום יום שעה שעה. הם חיים באי וודאות ובסבל נפשי ופיזי נורא".

עוד אמר הרצוג: "צריך לדעת לנהוג ברגישות מרבית, וצריך להבין לעיתים שיש דברים שלא צריך להגיד אותם בפומבי. דברים שאומרים, יכולים לפצוע את האחים והאחיות שלנו סתם, על דבר שמה בכך, ולגרום לכאב נורא שהוא לא מוצדק, כי אנחנו כולנו מחוייבים להשבת החטופים. אני חוזר ואומר, אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully