וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה תקדימית: אוניברסיטת ת"א פתחה מסלול קבלה ללא פסיכומטרי למילואימניקים

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 13:34

פתיחת המסלול מגיעה על רקע הקושי שיצר שירות המילואים בהכנה לבחינת הפסיכומטרי. להערכת האוניברסיטה, כל תכנית לימודים בקמפוס תקצה מכסה של כ-10% עבור המתכונת החדשה. מהאוניברסיטה העברית נמסר כי מזה שנים ניתן להתקבל ללימודים אקדמיים על בסיס ציוני תעודת הבגרות

בווידאו: תלמידים מקריית שמונה בבית ספר שנפתח עבורם באוניברסיטת תל אביב, 8 בנובמבר 2023/ראובן קסטרו

על רקע המלחמה, אוניברסיטת תל אביב הודיעה היום (רביעי) על פתיחת מסלול קבלה מיוחד ללא פסיכומטרי למאות משרתי ומשרתות מילואים בכל תוכניות הלימוד למעט לימודי רפואה, זאת על רקע הקושי שיצר שירות המילואים בהכנה לבחינת הפסיכומטרי. הזכאות תינתן למועמדים ללימודים אשר שירתו 60 יום ומעלה בשנת 2023 או אלו שעשו למעלה מ-28 יום בשנת 2024. בנוסף, האוניברסיטה תנגיש את מסלול הקבלה החדש גם למפונים מקו העימות.

להערכת האוניברסיטה, כ-500 משרתי מילואים יתקבלו ללא פסיכומטרי, כולל הנדסות, מדעי החיים, מדעים מדויקים, משפטים, כלכלה ועוד - למעט רפואה. כל תכנית לימודים בקמפוס תקצה מכסה של כ 10% עבור אפיק קבלה במתכונת החדשה.

פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב 31 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
אוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

בהתאם להחלטת האוניברסיטה, הזכאים והזכאיות לכך יתקבלו ללימודים על בסיס ציוני הבגרות בלבד (כל יחידה תפרסם את הציון הנדרש באתר הרישום בתחילת השבוע הבא, מיד לאחר היום הפתוח שיתקיים באוניברסיטה ביום שישי הקרוב). כל תכנית לימודים בקמפוס תקצה מכסה של כ 10% מסך המתקבלים לתוכנית בשנה הקרובה, עבור אפיק קבלה במתכונת החדשה. יצוין כי ההחלטה בהובלת הרקטור, פרופ' מרק שטייף, התקבלה בתום בחינה מקיפה של הנושא.

"בשנת הלימודים הנוכחית הבטחנו לעשות ככל הניתן כדי שכלל משרתי ומשרתות המילואים יסיימו את הלימודים בהצלחה, ואנחנו נחושים לעמוד בהבטחה זו", נמסר מדוברות האוניברסיטה. "אישרנו טרם פתיחת השנה מתווה מיוחד לטובת חיילות וחיילי המילואים שכלל שורת הקלות והתאמות בהן: הפחתה של מספר השעות הנדרשות להשלמת התואר, הזכות לקבל ציון בינארי בחלק מן הקורסים, מתן גמישות בבחירת מועדי הבחינות ועוד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פרופ' אייל זיסר, ליאור חזן ופרופ' מרק שטייף, אוניברסיטת תל אביב,10 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
פרופ' אייל זיסר, ליאור חזן ופרופ' מרק שטייף, אוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

באוניברסיטת תל אביב מסרו גם כי אושרו הקלות נוספות במתווה, כולל הקלות בסמסטר הנוכחי. "לאור משובים מן השטח, וכחלק מהדיאלוג השוטף עם הסטודנטים/ ות שבמילואים ומשיתוף הפעולה עם אגודת הסטודנטים והסטודנטיות, האוניברסיטה אישרה באחרונה התאמות נוספות במתווה, לרבות התאמות ייעודיות לתלמידות ותלמידים ששירתו במילואים מאז פתיחת הסמסטר 28 ימים או יותר. כמו כן מתקיימים כעת דיונים באוניברסיטה לגבי המשך הקלות בסמסטר ב'".

מהאוניברסיטה העברית נמסר כי "מזה שנים, ועוד טרם המלחמה, ניתן להתקבל באופן ישיר ללימודים אקדמיים על בסיס ציוני תעודת הבגרות בלבד. זה נכון פרט ללימודי רפואה, תוכניות אמירים וסיעוד בהם נדרש גם ציון פסיכומטרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully