וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציל עשרות חיילים ב-7 באוקטובר: תושב הרצועה לשעבר קיבל תושבות קבע בישראל

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 14:41

ב-7 באוקטובר חמיד ואשתו נורו ברכבם ע"י מחבלים ואשתו נרצחה. למרות הפציעה, יצר קשר עם צה"ל, הזהיר אותם תוך סיכון חייו והציל עשרות חיילים. "אנו מכריזים על היותך חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל", אמר השר ארבל לאבו עראר. "אתה וילדיך חלק בלתי נפרד מהזהות הישראלית"

שר הפנים משה ארבל העניק מעמד תושב קבע לחמיד אבו עראר/מערכת וואלה!

שר הפנים משה ארבל העניק היום (רביעי) מעמד תושב קבע לחמיד אבו עראר, תושב רצועת עזה לשעבר, ששכל את אישתו וסיכן את חייו בעוטף להציל חיי עשרות חיילים בשבעה באוקטבר. "משרד הפנים מודה לך ומכריז על היותך חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל", אמר השר ארבל לאבו עראר. הבשורה שאתה וילדיך הינם חלק בלתי נפרד מהזהות הישראלית היא בשורה עבור המדינה ואזרחיה כולם".

אבו עראר, אב לתשעה ומתגורר כעת ערוער שבנגב. במתקפת ה-7 באוקטובר חמיד ואשתו נורו ברכבם על ידי מחבלי חמאס ואשתו, אזרחית ישראלית נרצחה וחמיד נפצע. סמוך לאירוע, על אף פציעתו, יצר קשר חמיד עם חיילי צה"ל והזהיר אותם מפני המחבלים תוך סיכון חייו ובכך הציל חיי עשרות חיילים. בעקבות מותה של אשתו, נותר חמיד לטפל לבדו בתשעת ילדיו, אזרחי ישראל, קטינים, אשר לחלקם אתגרים רפואיים.

בחוות הדעת שהוגשה לשר ע"י הוועדה נכתב כי "מדובר במבקש אשר חווה אירוע טרור מהקשים שידעה מדינת ישראל ואשר אשתו ההרה נרצחה בדם קר ע"י מחבלים מתועבים לנגד עיניו. במקרה מסוג זה, מדינת ישראל אינה יכולה להישאר אדישה ולא להיות מעורבת בעובדה שמדובר בתא משפחתי הכולל תשעה ילדים קטינים, אזרחי ישראל שנותרו יתומים מאם והמבקש נותר עמוד השדרה היחיד לילדיו".

שר הפנים משה ארבל העניק מעמד תושב קבע לחמיד אבו עראר. ללא, אתר רשמי
"הדברים שלך נגעו בלבבות של כולנו". שר הפנים משה ארבל וחמיד אבו עראר/אתר רשמי, ללא
שר הפנים משה ארבל העניק מעמד תושב קבע לחמיד אבו עראר. ללא, אתר רשמי
"אזרחי ישראל וחיילי צה״ל אסירי תודה לך". שר הפנים משה ארבל וחמיד אבו עראר/אתר רשמי, ללא

שר הפנים ארבל, שיבח את מעשיו של אבו עראר וביקש ממנו תודה בשם מדינת ישראל. "היום הזה הוא יום חשוב בו אנו מראים לעולם שאנחנו במאבק נגד הרוע, נגד החושך, השותפות שלנו בני אברהם היא חזקה ואמיצה", אמר השר ארבל. "הפעולה האמיצה שעשית תוך סיכון חיים רגעים ספורים אחרי שרצחו בדם קר לנגד עיניך את רעייתך, והצלת חיים של עשרות חיילים, המעשים שלך והדברים שלך נגעו בלבבות של כולנו.

"אזרחי ישראל וחיילי צה"ל כולם אסירי תודה לך, משרד הפנים מודה לך ומכריז על היותך חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל", הצהיר ארבל. "אני רואה זכות להיות זה שמעניק לך את תעודת הזהות שלך, הבשורה שאתה וילדיך הינם חלק בלתי נפרד מהזהות הישראלית היא בשורה עבור המדינה ואזרחיה כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully