וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר ביטחוני פלסטיני שהיה מקורב למרוואן ברגותי מת בכלא

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 13:24

מותו של שאוויש חאלד גמאל, תושב ג'נין בן 53 שהורשע במעורבות בשורה ארוכה של פיגועים נגד ישראלים ונחשב לאחד ממקורביו של בכיר האסירים הפלסטינים, נקבע אתמול. מאז אוקטובר מתו בכלאם שבעה אסירים ביטחוניים, בהם שפוטים ועצורים

בווידאו: החל שחרור האסירים הביטחוניים: מועברים מכלא דרמון לעופר/צילום: ynet

האסיר הביטחוני שאוויש חאלד גמאל, בכיר פתח שהורשע בעבירות טרור, מת אתמול בבית הסוהר נפחא - כך הודיע היום (רביעי) שירות בתי הסוהר.

שאוויש חאלד גמאל, תושב ג'נין, היה בן 53, ונחשב לאחד ממקורביו של מרוואן ברגותי. הוא נעצר ב-2007 והורשע בהמשך במעורבות בשורה ארוכה של פיגועים רצחניים נגד ישראלים. הוא נשפט לעשרה מאסרי עולם.

לפי הודעת שב"ס, הוא פונה מהכלא לבית החולים אסף הרופא בצריפין בנסיבות שחוסות תחת צנעת המידע הרפואי.

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל מתו שבעה אסירים ביטחוניים, בהם שפוטים ועצורים, בין תאי הכלא. שאוויש הוא הבכיר ביותר והוותיק מבין כולם.

אחד מהם היה האסיר הביטחוני ת'אאר אבו עסב, בן ה-38, שמת בכלא קציעות בחודש נובמבר. אחרי מותו נפתחה חקירה, לאחר שלפי החשד אבו עסב, המרצה עונש מאסר של יותר מ-20 שנים בכלא, הוכה למוות בתאו ומת מפצעיו תוך שעות. במסגרת החקירה, עוכבו לחקירה באזהרה 19 סוהרים בחשד שתקפו באלימות את האסיר, וכמה מהם הושעו מעבודתם.

בית סוהר נפחא. שירות בתי הסוהר, אתר רשמי
בית סוהר נפחא/אתר רשמי, שירות בתי הסוהר

ת'אאר אבו עסב נעצר ונשפט למעצר ממושך לאחר שבשנת 2005 נעצר במחסום ליד שכם כשלגופו חגורת נפץ, אותה תכנן לפוצץ על חיילים שאבטחו את המחסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully