וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן לשעבר: התנהלות הממשלה במלחמה זוועתית, נתניהו מפחד מהשרים שלו

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 10:44

אלוף במיל' עמוס מלכא מתח ביקורת חריפה על התנהלות ראש הממשלה בזמן המלחמה. "במקום להיות חזק מול חמאס ושריו הוא פחדן. הוא חושש להתמודד עם הגורמים בתוך הקואליציה שלו שיוצאים בתאוריות קונספירציה ותוקפים את הרמטכ"ל, בימים אחרים הוא לא היה נותן להם להתרחש"

הפגנות נגד הממשלה ברחבי הארץ 17.02.24/אמיר גולדשטיין, בני משי, רעיה ברקן

האזינו לריאיון עם עמוס מלכא ב-103fm

ראש אמ"ן לשעבר, אלוף במיל' עמוס מלכא, ביקר היום (רביעי) בחריפות את הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו, ובריאיון ב-103fm תיאר התנהלותם במלחמה כ"זוועתית".

"יש ראש ממשלה שבמקום להיות חזק מול חמאס ומול שריו הוא פחדן. הוא פוחד להתמודד עם הגורמים בתוך הקואליציה שלו שעושים דברים שבימים אחרים הוא לא היה נותן להם להתרחש, הוא היה משתיק את כל השרים שלו שיוצאים בתאוריות קונספירציה ותוקפים את הרמטכ"ל|\ אמר מלכא. "יש לנו התנהלות ממשלה במלחמה בצורה זוועתית".

ההקשר לדברים הייתה האמירה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאמר אתמול כי החזרת החטופים היא "לא הדבר הכי חשוב עכשיו", כלשונו. "זה אומר שאנחנו נמצאים עם ממשלה שלכאורה נלחמת בחמאס, אבל בפועל אנחנו רואים שסמוטריץ' ובן גביר מרגישים כל כך בטוחים להגיד ולעשות כל דבר שבא להם, שהם פשוט מחזיקים את הממשלה בידיים שלהם", אמר על כך מלכא. "סמוטריץ' אמר לפני שבוע-שבועיים שהוא מקווה שסינוואר יקפא בקור במנהרות, והוא בטח הבין שהוא התכוון שגם החטופים שאיתו יקפאו בקור במנהרות, והוא אומר שנעסוק בחטופים רק אחרי מיטוט חמאס. זה אותו אחד שאמר למחוק את חווארה, שחמאס נכס ושנתניהו שקרן בן שקרן, ואותו אחד שפרסם מסמך אסטרטגי שלו תחת הכותרת 'לא מתגייסים'. השותף שלו להחזקת הממשלה במקומות רגישים זה בן גביר, שעושה קמפיין דיגיטלי למאות אלפים נגד עסקת חטופים".

אלוף במיל' עמוס מלכא בהפגנת התנועה לאיכות השלטון נגד רה"מ, בנימין נתניהו בכיכר רבין, תל אביב 31 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
אלוף במיל' עמוס מלכא/ראובן קסטרו

בדבריו התייחס מלכא גם לכשלים המודיעיניים והצבאיים שקדמו ל-7 באוקטובר, ועל התנהלות צה"ל מאז פריצת מלחמת חרבות ברזל. "אני חושב שאני מבין את הכשל העמוק של המודיעין, לא רק של המודיעין, אלא גם של המערכת המבצעית והדרג המדיני. אני חושב שיש קשר בין אחד לשני. לא בהיערכות המבצעית, לא בקונספציה ולא במודיעין הניחו שזה תרחיש ייחוס. אם זה היה תרחיש ייחוס, ההיערכות להגנה בעוטף הייתה נראית אחרת. אנחנו רואים שלמרות שאותו מודיעין כשל בהתרעה, סיפקו שב"כ ואמ"ן יחד ארבע התרעות אסטרטגיות ב-2023, אחת הדהד שר הביטחון שכמעט פוטר לאחר מכן. שום דבר לא נעשה חוץ מלנסות לפטר את שר הביטחון", אמר מלכא.

"צה"ל עושה את עבודתו בצורה מצוינת מאז כשל 7 באוקטובר", טען ראש אמ"ן לשעבר. "הייתי נכנס לדיון אסטרטגי באשר לשאלות הגורליות שנצטרך לדון בהן בשבועות הקרובים, היום שאחרי הוא כבר לפני חודשיים. לגבי רפיח, הייתי מנסה להגיע לתיאום עם המצרים, כי לעשות זאת בניגוד למצרים זו יכולה להיות בעיה. אפשר להגיע איתם לתיאום כזה או אחר. אי הכניסה לרפיח זה לא כתוצאה מגרירת רגליים בצבא, אלא כי בדרג המדיני לא קיבלו החלטה כזאת. אם מטרת המלחמה לא משתנה, יצטרכו להיות ברפיח גם כדי לוודא שהנהגת חמאס לא ממשיכה לתפקד, וגם ובעיקר לוודא שמנסים לעשות הכול כדי להגיע לחטופים או כדי להגביר את הלחץ. אני חושב שזה חייב להיות גורם פלסטיני [שימשול בעזה אחרי המלחמה], ממשל צבאי זו תהיה טעות אסטרטגית וטיפשות מדינית, אני חושב שיש יותר מחלופה אחת. אם הייתה ממשלה ללא האילוצים שציינתי, היא הייתה דנה במספר חלופות. הבעיה היא שהדיון הזה לא מתקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully