וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן האשימה את ישראל: "עומדת מאחורי תקיפת צינורות גז במדינה"

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 10:30

שר הנפט האיראני הטיל את האשמה בפגיעת צינורות הגז הראשיים במדינה על ישראל. הפיצוצים אירעו במרכז איראן בצינור גז מרכזי העובר מדרום לצפון. כלי תקשורת איראניים דיווחו כי אספקת הגז לתעשיות ולמשרדים הופסקה בכמה מחוזות בעקבות התקריות

פיצוץ צינור גז באיראן/טלגרם

שר הנפט של איראן, ג'וואד אוג'י, האשים היום (רביעי) את ישראל באחריות לפיצוצים בצינורות הגז החודש. שתי נקודות בצינורות הגז הראשיים של איראן נפגעו מפיצוצים, כשגורמים מקומיים אמרו כי הם חושדים שהייתה זו פעולת חבלה. הפיצוצים אירעו במרכז איראן בצינור גז מרכזי העובר מדרום לצפון.

גורמים רשמיים אמרו לטלוויזיה הממלכתית כי הפיצוצים לא גרמו לנפגעים או לשיבושים ברשת אספקת הגז הארצית. כמה כלי תקשורת איראניים דיווחו כי אספקת הגז לתעשיות ולמשרדים הופסקה בכמה מחוזות ברחבי איראן בעקבות התקריות.

במחוזות פארס, איספהאן, צ'הארמהאל ובח'תיארי העלו את הכוננות שלהם מחשש לפעולות דומות.

פיצוץ צינור גז במרכז איראן, 14 בפברואר 2024. טלגרם, צילום מסך
תיעוד מפיצוץ צינור גז במרכז איראן/צילום מסך, טלגרם

מטה הלחימה של חיל האוויר הקים יחידה חדשה בשם "מחלקת איראן". מטרת היחידה, כך לפי החיל, להוביל את תהליכי המוכנות במטה המבצעי לטובת משימות במעגל זה.

במהלך המלחמה בוצעו עשרות "מבצעי המערכה שבין המלחמות" (מב"ם) בזירה הצפונית, במטרה לסכל העברת אמצעי לחימה ומערכות נשק מאיראן לידי חיזבאללה. לפי ההערכות איראן העבירה לידי ארגון הטרור טילי קרקע אוויר, כלי טיס לא מאוישים וכן טילי נ"ט מתקדמים. זאת, במסגרת עבודתה הבלתי פוסקת של התעשיות הביטחוניות האיראניות לייצור נשק עבור חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully