וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי כלים: הממשלה מנסה להצר את חופש הביטוי - והיועמ"שית לא ממצמצת

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 8:03

מתחת לראדר של כולנו חלפו אתמול שני אירועים שבהרב מיארה רואה בהם אסטרטגיים בהגנה על חופש הביטוי. הראשון: עמדתה של היועצת לבג"ץ שהגיש נגדה השר יצחק וסרלאוף - אירוע חריג כשלעצמו. האירוע השני הוא ניסיון המחטף של ח"כ צביקה פוגל לחוק אל ג'זירה

בווידאו: השרים בן גביר, וסראלוף וקרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה הערב 28.01.24/ללא

מתחת לרדאר אירעו אתמול (שלישי) שני אירועים חשובים שהלכו לאיבוד בתוך בליל החדשות והרעש הבלתי פוסק שכולנו נתונים בו. שני האירועים האלה ניסיון כלים של הממשלה להצר את חופש הביטוי ואירועים אסטרטגיים בעיניה של היועמ"שית גלי בהרה מיארה בהגנה עליו.

האירוע הראשון הוא עמדת היועצת בעתירה שהגיש נגדה השר יצחק וסרלאוף לבג"ץ, בטענה שהיועצת מפלה לטובה באכיפה החוק את המפגינים נגד המהפכה המשפטית. לפני הגשת העתירה נערכה ישיבת ממשלה בחודש יולי שבה השרים "שטפו" את היועצת בטענה שהיא מפלה לרעה מפגינים אחרים ואילו את מפגיני המהפכה המשפטית היא כביכול מפלה לטובה.

היועצת באופן חריג אף ציינה זאת בעמדתה לבית המשפט העליון: "סגנון ההתבטאויות נגד היועצת המשפטית לממשלה וראשי מערכת אכיפת החוק בישיבה זו נועד, ככל הנראה, להפעיל לחץ על היועצת המשפטית לממשלה ועל גורמי אכיפת החוק לשנות את היקף האכיפה נגד משתתפים במחאות נגד הממשלה. העתירה דנן, שהוגשה בתחילת חודש אוגוסט 2023 בסמוך לאחר ישיבת הממשלה ומענה הייעוץ המשפטי לממשלה בעקבותיה, מהדהדת את אותן טענות".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. רויטרס
היועמ"שית גלי בהרב מארה/רויטרס

יחד עם זאת, בעמדתה לבג"ץ חזרה היועצת על מה שהיא אמרה באותה ישיבה לפיה: "מערכת אכיפת החוק מהווה אמנם חלק מן הרשות המבצעת, אך היא בשום אופן אינה יכולה לשמש כלי בידי השלטון לדיכוי מחאות נגדו וחלילה לה שתיתפס על ידי הציבור ככזו שמושפעת מעמדת הממשלה בקבלת החלטות על העמדה לדין של מוחים נגד הממשלה".

בסביבתה הבהירו כי העתירה נועדה לנסות להפעיל עליה לחץ להתערב בשיקולי העמדה לדין של מפגינים נגד המהפכה המשפטית זאת למרות שמאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל לא מתקיימות הפגנות נגד הרפורמה המשפטית. למרות זאת השר וסרלאוף לא משך את העתירה שלו חרף בקשתה של היועצת שיעשה כן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יצחק וסרלאוף, השר לפיתוח הנגב והגליל 6. ראובן קסטרו
השר יצחק וסרלאוף/ראובן קסטרו

האירוע השני קשור לניסיון המחטף של יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל לשנות את החוק שנקרא "חוק אל ג'זירה", כפי שדיווחה טל שלו. לפי התיקונים להצעת החוק החדשים פוגל מעוניין להעביר את סמכויות סגירת ערוץ טלוויזיה מידיו של שר הביטחון לידיהם של השרים לביטחון לאומי ותקשורת. אך חמור מכך, השינוי בחוק מכניס עילות נוספות לסגירת כלי תקשורת זר שאינן קשורות רק לפגיעה בביטחון המדינה.

מבדיקה שערכנו עם דוברות הכנסת עולה כי בייעוץ המשפטי של הכנסת עדיין לא גיבשו חוות דעת בנוגע לשינויים המוצאים בחוק, זאת בניגוד לעמדת היועמ"שית שמתנגדת לשינוי נוסח החוק. היועמ"שית לא 'התלהבה' לשון המעטה גם מנוסח החוק המקורית אך ודאי שהיא אינה מתלהבת ממה שהיא רואה כתקדים מסוכן שיעניק כוח להשתקת כלי תקשורת זרים, כוח שיכול שיופנה אח"כ לכלי תקשורת ישראליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully