וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי ובן גביר שינו במחטף את "חוק אל ג'זירה" - המחנה הממלכתי: "נטיל וטו"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 18:29

החוק לסגירת ערוץ תקשורת זר, חוק "אל ג'זירה", נידון היום לראשונה בכנסת - עם שינויים מרחיקי לכת בנוסח שאישרה היועמ"שית. לפי הנוסח החדש, סמכות לסגירת כלי תקשורת זר תהיה בידי השר לביטחון לאומי - ולא בידי שר הביטחון. במחנה הממלכתי דורשים לעצור את החקיקה

השר קרעי: "שומע 'תתנצלו, תקחו אחריות, תבקשו סליחה'. על מה?"/מערכת וואלה!

בוועדה לביטחון לאומי דנו היום (שלישי) לראשונה בחוק לסגירת ערוץ תקשורת זר, המכונה גם חוק "אל ג'זירה". זאת, בשקלול השינויים שביצעו בו שר התקשורת שלמה קרעי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שעלו כבר בהקראת הצעת החוק ומובילים למעשה לקידום חוק בנוסח שונה לחלוטין מזה שקיבל את אישור היועמ"שית גלי בהרב מיארה.

לפי הנוסח החדש, השר לביטחון לאומי ושר התקשורת הם שיקבלו את ההחלטה על סגירת גוף תקשורת זר - ולא שר הביטחון והקבינט כפי שנקבע בהצעת החוק המקורית. כמו כן, הוסרו חלק ממנגנוני ההגנה שנועדו לשמור על חופש העיתונות והביטוי.

במהלך הדיון, בו נכח קרעי, אף התברר כי המשרדים הרלוונטיים, משרדי המשפטים והביטחון - כלל לא קיבלו עדכון על השינויים שנערכו בחוק, הצפויים לעורר התנגדות משפטית. כך או כך, לפי גורמים מדיניים, ראש הממשלה הוא זה שבולם נכון לשעה זו את סגירת ערוץ אל ג'זירה מפאת סיבות מדיניות הנוגעות ליחסים עם קטאר.

שר התקשורת קרעי, שהוביל את השינויים בחוק, אמר: "מעבר למה שהוזכר בנוגע לענייני חשיפה מודיעינית על כוחותינו - יש גם את הרובד שאותם גופי תקשורת מסיתים כנגד מדינת ישראל והם צינור ההזנה של אזרחי ישראל הערבים ואלה שנמצאים ברשות הפלסטינית שניזונים מאותם גופי תקשורת. התקנות, כפי שנוסחו לטעמי, הקפידו הקפדה יתרה על זכויות הגורמים העוינים למדינת ישראל. אנחנו דמוקרטיה שצריכה לדעת להגן על עצמה בשעת מלחמה. אני סומך על הוועדה שתהפוך את החוק הזה לכלי אמיתי ויעיל נגד אויבינו".

שר התקשורת שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
שינו בתכלית את החוק. שר התקשורת שלמה קרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

"יש אמצעי תקשורת המנצלים את חופש העיתונות לפגוע בביטחון כוחותינו ובביטחון אזרחי ישראל", אמר במהלך הוועדה גם יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל. "כאשר אמצעי תקשורת מדווח על איזה צירים ובאיזה הרכב נעים כוחות הביטחון או על הערכות אזרחית בהם מיקום מקלטים, איפה נפלו פגיעות ועוזר לכוון את האש של האויב - זו פגיעה בביטחון המדינה. נדאג שהחוק יחוקק כי הוא חשוב. הוא יגביר את בטחון כוחותינו ואזרחי ישראל וזו המטרה".

בהמשך לדיון, פנה יו"ר סיעת המחנה הממלכתי ח"כ זאב אלקין ליו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ בדרישה לעצור את קידום שינויי החקיקה שהוכנסו לחוק. בהודעה מטעמו של אלקין נמסר כי זה הודיע לכץ כי עד לחזרה לנוסח המקורי שאושר בממשלה, סיעת המחנה הממלכתי "תטיל וטו" על המשך קידום החוק, זאת בהתאם להסכם הכניסה לממשלה בין הליכוד למחנה הממלכתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully