וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 סוהרים שהושעו בעקבות מות אסיר הגישו עתירה: "מרימים את הראש לטרוריסטים"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 23:52

ארבעה חודשים עברו מאז פתיחת חקירת המשטרה נגד 19 סוהרים בחשד שתקפו באלימות והרגו את האסיר ביטחוני ת'אאר אבו עסב. כעת הם דרשו בעתירה חריגה לחזור לתפקידם, ומאשימים את סגל הפיקוד הבכיר של שירות בתי הסוהר בכניעה למחבלים: "מעודד את האסירים לייצר פרובוקציות"

בווידאו: אסירים ביטחוניים הציתו תאים/צילום: שב"ס

שישה הסוהרים שהושעו מתפקידם בעקבות מות האסיר הביטחוני, ת'אאר אבו עסב עתרו היום (שלישי) לבית משפט נגד החלטת שירות בתי הסוהר נגדם וטוענים כי הדבר נעשה ללא שימוע בניגוד לחוק.

ארבעה חודשים עברו מאז פתיחת חקירת המשטרה נגד 19 סוהרים, בהם לוחמי יחידת כת"ר, בחשד שתקפו באלימות אסיר ביטחוני. אבו עסב מת זמן קצר לאחר מכן, כמה מהסוהרים עדיין מושעים מתפקידם ומורחקים עד להודעה חדשה. כעת הם דרשו בעתירה חריגה שהגישו לבית משפט לחזור לתפקידם, ומאשימים את סגל הפיקוד הבכיר של שירות בתי הסוהר בכניעה למחבלים.

מאז פרוץ החקירה ביחידה לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 הורחקו כמה מן הסוהרים מתפקידם על ידי המשטרה, הרחקה שמוארכת מעת לעת באופן יזום על ידי שב"ס. הנימוק הרשמי שנמסר לסנגורם כי ההעברה מתפקידם היא זמנית עד לסיום החקירה, אולם לא ברור אם תסתיים בקרוב.

לפי העתירה שהוגשה היום לבית משפט על ידי שישה מן הסוהרים, נטען כי העברתם מהתפקיד נגועה לכאורה משיקולים זרים. בעתירה נכתב כי חלק מהסיבות הם "לחץ מביקורת תקשורתית ומוטיבציה להתנער ולהסיר אחריות של השב"ס לאירוע". בעתירה נמסר כי לטענתם "סביר ומוצדק להמתין לתוצאות החקירה ולא לגזור את דינם של העותרים, ובפרט כאשר סיכויי האישום נראים בשלב זה קלושים ביותר".

כלא קציעות. דוברות שב"ס
בעתירה חריגה שהגישו לבית משפט דרשו לחזור לתפקידם. כלא קציעות/דוברות שב"ס

עוד טוענים הסוהרים כי השב"ס העביר אותם מתפקידם ללא שימוע, בניגוד לפקודות שב"ס. "שירות בתי הסוהר פעל באופן מפלה. לא ראינו כי באירוע הבריחה מכלא גלבוע העביר השב"ס את החשודים במחדל לפני פרסום תוצאות החקירה, אולם כאן כאשר מדובר בסוהרים ולוחמים פשוטים מעביר אותם השב"ס מתפקידיהם בלא הצדקה ובלא הליך תקין".

הסוהרים מצידם ממשיכים להכחיש שהשתמשו באלימות שהובילה למותו של האסיר, ופעלו בסך הכל להשלטת סדר במתקן. "האירוע הזה איננו תוצאה של מי מהסוהרים - וזאת כל עוד לא יוכח אחרת", טוענים העותרים. עוד הוסיפו בעתירתם כי "השירות בקציעות הוא שירות אל מול הטרור. טרור שרוחש בתוך בית הכלא וההתראות והאלימות והסיכון הם דבר ששב"ס לא יחלוק עליו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תאיר אבו עסב, אסיר ביטחוני שמת בכלא קציעות, 20 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תאיר אבו עסב, אסיר ביטחוני שמת בכלא קציעות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד מאשימים הסוהרים כי התנהלות שירות בתי הסוהר נותנת יד לטרור. "ההתנערות הקולקטיבית של השב"ס מהלוחמים מרימה את הראש לטרוריסטים, מעלה את גורם הרתיעה אצל סוהרים ומגרה את האסירים לייצר פרובוקציות כדי להחליש את חגורת המשמעת שלוחמי כתייר והסוהרים שמים סביבם".

משירות בתי הסוהר נמסר כי המדובר באירוע שהתרחש בתקופת הנציבה היוצאת ובעטיו נפתחה חקירה פלילית אשר טרם הסתיימה, בגין חשדות קשים וחמורים. "עם פתיחת תיק החקירה הוחלט על ידי הנציבה היוצאת בדבר העברתם המיידית של הסוהרים למתקני כליאה אחרים. נוכח עתירתם של הסוהרים לבית המשפט ייבחנו הגורמים המשפטיים בשב"ס את הטענות וישיבו במסגרת ההליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully