וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדב זק"א נעצר לאחר שהחזיק בביתו קלצ'ניקוב ששימש מחבלי חמאס במסיבת הנובה

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 23:33

צבי יהודה מושקוביץ, מתנדב בארגון זק"א ירושלים, נעצר שלשום על ידי חוקרי תחנת בני ברק-רמת גן. "הייתה חלוקת נשקים וכל אחד לקח מזכרת", אמר עו"ד גונן. השופט פרי: "לא ברור לי מה מטרת ההחזקה. כיצד העז החשוד ליטול נשק ממקום המסיבה מבלי לדווח לרשויות?"

ועידת הנשיאים באתר נובה בטקס מרגש/מערכת וואלה!

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שלישי) בשלושה ימים נוספים את מעצרו של צבי יהודה מושקוביץ, לאחר שהחזיק בביתו רובה קלצ'ניקוב ותחמושת אשר שימשו את מחבלי חמאס במתקפת ה-7 באוקטובר. מושקוביץ', מתנדב בארגון זק"א ירושלים, בן 28 מבית אריה, נעצר שלשום על ידי חוקרי תחנת בני ברק-רמת גן.

הנשק והתחמושת נמצאו על ידי המשטרה במסגרת חיפוש שנעשה על ידם בביתו, וזאת בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על כך. במהלך חקירתו החשוד טען שאסף את הנשק מאתר מסיבת הנובה בעת שהגיע להתנדב כחלק ממתקפת הפתע ב-7 באוקטובר.

השוטרים מצאו גם מחסנית שנמצאה ברכב של בת זוגו וכן כמות רבה של כדורי תחמושת. "מדובר בנשק תקני ששימש את המחבלים", אמר נציג המשטרה סמ"ר יצחק הרטוב במהלך אחד מדיוני הארכת מעצרו של החשוד. "החשוד מסר גרסה לפיה ירד לאזור הדרום, מצא את הנשק ולקח לביתו, לטענתו - בשביל שיהיה לו מזכרת. החשוד בחר במשך כמה חודשים שלא לדווח למשטרה או למי מגורמי הבטחון ולכן המסוכנות שלו מהמעשים".

הנשק שנמצא בביתו של צבי יהודה מושקוביץ, 20 בפברואר 2024. דוברות משטרת ישראל
טען שאסף את הנשק מאתר מסיבת הנובה. השלל שנמצא בביתו של מושקוביץ/דוברות משטרת ישראל

בין מהחשדות המיוחסים לחשוד, מצוי גם חשד לגניבה שכן בשלב זה נבדקת גם האפשרות שהמתנדב ניצל את הכאוס וגנב את הנשק מגורם ביטחוני. במהלך הדיון החשוד התייחס לחיפוש שנעשה על ידי החוקרים בביתו: "אני זה שהבאתי לשוטרים את הנשק. זה היה מוצג בחלון ראווה".

"הוא נעדר עבר פלילי ועזב את הכל ב-7 באוקטובר, התנדב בזק"א במשך 3 חודשים, פינה גופות", טען סניגורו של החשוד, עו"ד אסף גונן, במהלך דיון הארכת מעצר נוסף שהתקיים היום. "לא הייתה כאן חשיבה פלילית, אלא הוא היה בשטח כל כך הרבה חודשים, הייתה חלוקת נשקים וכל אחד לקח משהו. היו נשקים בערימות, של חמאס, שכל אחד אמר שלקח מזכרת".

"הוא בזק"א עם המראות הקשים ביותר, אדוני מבין מה עובר עליו. הוא לא עצר לחשוב לרגע על ההשלכות ולכן זה בדיוק התיק שנופל בגדר מכלול האיזונים והנסיבות".

עוד בוואלה!

מתנדב זק"א נעצר אחרי שלקח משגר RPG שמצא בבארי: "לא חשבתי עד הסוף"

לכתבה המלאה
בית משפט השלום תל אביב. נתי שוחט, פלאש 90
" כיצד החשוד העז ליטול נשק כשאין לו כלל רישיון?". בית משפט השלום בתל אביב-יפו/פלאש 90, נתי שוחט

השופט רועי פרי, סגן נשיא בית המשפט, קבע כי קיים חשד סביר למיוחס לחשוד ושקיימת עילת מעצר מסוג מסוכנות. על כן האריך היום את מעצרו בשלושה ימים נוספים. "עם כל הכבוד להתנדבותו של החשוד ולזכויות שציין הסניגור, לא ברור לבית המשפט כיצד החשוד העז ליטול נשק כשאין לו כלל רישיון, כאשר מדובר בנשק שלל", אמר השופט פרי במהלך החלטתו.

"עד לרגע זה לא ברור לי מה מטרת ההחזקה", הוסיף השופט. כיצד העז החשוד ליטול נשק ממקום המסיבה מבלי לדווח לרשויות ולהעביר באופן מיידי את הנשק לגורמי הצבא או המשטרה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully