וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדב זק"א נעצר אחרי שלקח משגר RPG שמצא בבארי: "לא חשבתי עד הסוף"

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 20:28

החשוד, שהגיע לקיבוץ במסגרת תפקידו לאחר הטבח ב-7 באוקטובר, לקח את הנשק ותחמושת לביתו. עורך דינו טען כי הכלי לא מסוכן, מפני שהוא שרוף. בית המשפט הורה לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים, השופטת מתחה ביקורת על המשטרה: "הייתה צריכה לבצע את תפקידה ביותר רגישות"

מתנדב זק"א ללא עבר פלילי נעצר אתמול (ראשון) בחשד שלקח נשק מסוג RPG וארגז תחמושת לביתו הפרטי בזמן שהתנדב בבארי במסגרת תפקידו, לאחר הטבח ב-7 באוקטובר. החשוד הודה במעשים בדיון על הארכת מעצרו שהתקיים היום, ואמר: "אני מתנדב בזק"א כ-12 שנים, הגעתי לבארי לסייע לכוחות הביטחון, לא חשבתי עד הסוף".

לכל העדכונים על המלחמה

בתים הרוסים ושרופים, קיבוץ בארי, 5 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
בתים הרוסים בבארי/ראובן קסטרו

לטענת עורך דינו של החשוד, מנשה סלטון, הנשק שרוף ולא ניתן לשימוש. "אני לא חושב שהוא עונה בהגדרתו לנשק, זה לא כלי שמסוגל להרוג", הסביר הסניגור. "מפקד הכוחות המיוחדים של זק"א יצר איתי קשר וביקש שאני אייצג את החשוד, לדבריו מדובר בבחור שלו שבמשך חודשיים אסף בידיו גופות חלקי גופות וסייע ככל שאפשר היה כמעט חודשיים ברעים, וכמעשה שטות לקח חפצים שנחזים להיות נשק כמזכרת וחשב למסגר אותם".

בסוף הדיון הורה בית משפט השלום בפתח תקווה על שחרור החשוד לביתו תחת תנאים מגבילים של איסור יצירת קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים בתיק. השופטת, לימור חלד-רון, הביעה תמיהה על החלטת המשטרה לעצור את החשוד ובנוסף מתחה ביקורת על חוסר הרגישות בעניינו. "טוב הייתה עושה המשטרה אם הייתה פועלת לשחרורו כבר אתמול", אמרה. "וזאת ללנוכח נסיבותיו המיוחדות של המקרה. המצב בישראל מעמיד את המשטרה בפני סיטואציות מורכבות, שמחייבות אותה לבצע תפקידה ברגישות. לצערי, לא כך נהגה המשטרה במקרה הזה".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בחקירה במסגרתה חשפו השוטרים מקלע מאג, קלאצ'ניקוב, מטול rpg וארגז תחמושת שעלולים להיות מוחזרים למצב שמישות שנגנבו מזירת הלחימה בדרום והוחזקו בניגוד לחוק. בהתאם לממצאי החקירה , ביהמ"ש קבע לחשוד חלופת מעצר בתנאים מגבילים, והחקירה נמשכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully