וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסדות החינוך בשדרות מתכוננים בחשש לשגרה: "ילדים שואלים על מחבלים ומנהרות"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 23:04

עוד שבועיים יפתחו כל מוסדות החינוך בשדרות, למרות כי חלק מעדיפים שלא לשוב לעיר. "חזרתי ברגשות מעורבים", שיתפה דגנית, יועצת בבית ספר. "יש הקלה בחזרה הביתה, אבל זוכרים כי אנחנו עדיין במלחמה". עידית, מנהלת ביה"ס: "חלק מפחדים לצאת מהבית"

בווידאו: התושבים האחרונים מפונים משדרות/יניר יגנה

הצוותים החינוכיים חושדים אך ההכנות בעיצומן. בעוד שבועיים יפתחו כל מוסדות החינוך בעיר שדרות, המורים והמנהלים כבר החלו בהכנות, כשחלק מהצוותים החינוכיים כבר חזרו לעיר.

כבר היום בעיר שדרות ישנם כ-10,000 תושבים. השבוע נפתחו כמה מוסדות חינוך, למרות כי חלק מההורים עדיין מעדיפים לא לחזור לעיר. מנהלת בית ספר היסודי "גיל רבין" בעיר עידית דיין, שעד לאחרונה ניהלה מרחב חינוכי של תלמידי שדרות בים המלח, שיתפה כי למרות החשש יש התרגשות רבה בבית הספר. "תקופה מאתגרת ומרגשת, ניצלנו הזדמנויות, אפשרנו לילדים שגרה גם רחוק מבית", אמרה.

ביום ראשון הקרוב מתחילים ימי הערכות לצוותים החינוכיים בבית הספר, ודיין מתחילה להכין את בית ספרה לשגרה. "המורים זקוקים לכלים בכדי לדבר עם הילדים שחוזרים לבית הספר, יש חשש גם אצל ההורים וגם אצל המורים מהחזרה לשדרות. אנחנו יודעים לתת את המעטפת לחזרה הדרגתית ומכילה שבונה את החוסן מחדש. אנחנו נקיים יום הורים ותלמידים עם המורים שהכניסה הראשונה תהיה מחבקת ואישית".

דגנית ארגוב יועצת העיר שדרות. באדיבות המצולמים
דגנית ארגוב יועצת בבית ספר בשדרות/באדיבות המצולמים

דגנית ארגוב, יועצת בבית ספר תורני מדעי בשדרות ותושבת העיר, התפנתה לאילת ויחד עם חלק מהצוות החינוכי פתחו מרחב למידה באילת. אתמול היא חזרה לביתה. דגנית סיפרה על החשדות של המורים והתלמידים ועל ההכנות ללימודים במצב מלחמה. "אתמול סגרנו את מרחב הלמידה באילת בתום יום הלימודים בשעה אחת בצהריים", ארגוב. "חזרתי הביתה לשדרות לאחר ארבעה חודשים וחצי מחוץ לבית. חזרתי ברגשות מעורבים. יש הקלה ושמחה לחזור לביתך, לעיר שלך, מצד שני יש הרבה חששות עקב כך שאנחנו עדיין במלחמה. אנחנו כל הזמן דרוכים מכל רעש, כל רעש מטלטל".

"ישנה גם ציפיה והתרגשות מקבלת התלמידים שלנו בעוד שבוע וחצי לבית הספר", הוסיפה ארגוב. "לפני חזרתם של התלמידים, נקיים ימי היערכות לצוותים מבחינה רגשית, אישית ומקצועית. גם אצל המורים יש חשש לחזור לעיר: יש לנו מורות שיש להן ילדים קטנים וחוששות לחזור לעיר, חוששות לנהוג ואפילו לצאת מהבית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אחרי 4 חודשים: עיריית שדרות פתחה את מסגרות החינוך לילדים השוהים בעיר
18.02.24. דוברות עיריית שדרות, אתר רשמי
פתיחת מסגרות החינוך לראשונה בשדרות/אתר רשמי, דוברות עיריית שדרות

ארגוב שיתפה גם על חששותיהם של הילדים, והפתרונות שהם מנסים לתת בפן המעשי והרגשי. "הילדים חוששים ושואלים מה יקרה אם תתפוס אותם אזעקה בדרך לבית הספר", חלקה ארגוב חלק מחוויותיה בתור יועצת בבית הספר. "הילדים שואלים לגבי חדירת מחבלים לעיר ומנהרות שמגיעות לשדרות. אנחנו חוזרים לשדרות, ואני מציגה לתלמידים את המציאות כפי שהיא - עדיין יכול להיות צבע אדום בעיר, עדיין נשמע פיצוצים במרחב, אבל החיילים נמצאים בעיר. עברנו עם התלמידים והצוות על כל התרחישים האפשריים מבחינה ביטחונית ואנחנו נמשיך לעשות זאת. הסברנו להם שגם יהיו חיילים שיתנו לנו מעטפת של ביטחון בתוך בית הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully