וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של מתן צנגאוקר: "יש קמפיין מעליב נגד משפחות החטופים, מרגישה שאני נטל"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 13:01

עינב מחזקת את בת זוגו של מתן ששוחררה מהשבי, ומקווה שישוב הביתה, אך כועסת על מסע ההכפשות שעוברות משפחות החטופים, בראיון ל-103FM אמרה, "אומרים לנו לשבת בבית, ושאנחנו לא יכולים לשלם כל מחיר. אם זה המצב, שמקבלי ההחלטות יתכבדו ויודיעו לנו שהם מקריבים אותם"

בווידאו: תיעוד שחרור עשרת החטופים הישראלים במסגרת הפעימה השישית 29.11.23/אל קהירה

"אנחנו מקבלים תמיכה בלתי מתפשרת מהציבור הרחב, אבל יש קמפיין נגד משפחות החטופים, זה פוגע ומעליב", אמרה הבוקר עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר בתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM. "מתן, כמו הרבה חטופים נחטף ממיטתו, יחף ועם פיג'מה. אני זועקת את הזעקה שלו שלא נשמעת ממעמקי המנהרות. אני מרגישה שאני נטל, מפריעה לאנשים לחזור לשגרה ולעבודה, מצערת אותן ומוסיפה להם דאגות. במיוחד שמקבלי ההחלטות לא עושים כל שביכולתם כדי להחזיר את מתן הביתה. אני אומרת לממשלה - מחדל 7 באוקטובר קרה במשמרת שלכם - אתם צריכים לשלם כל מחיר כדי להחזיר את מתן הביתה".

מתן צנגאוקר. באדיבות המשפחה
"אני מרגישה שאני נטל, מפריעה לאנשים לחזור לשגרה ולעבודה". החטוף מתן צנגאוקר/באדיבות המשפחה

עינב מתוסכלת מהמסרים הכפולים שנשלחים למשפחות החטופים מבכירי הממשלה, "אומרים לנו שאנחנו לא יכולים לשלם כל מחיר. אם זה המצב, שמקבלי ההחלטות יתכבדו ויודיעו לנו, 'אנחנו מצטערים אבל צריך להקריב את מתן ואת שאר החטופים'. בעברית פשוטה, על השולחן, ואז אני אתמודד עם ההשלכות של האמירה הזו. אבל הם לא יכולים להגיד לנו שעושים הכול, נעשים מאמצים ויש מו"מ, אבל להגיד לי 'תשבי בבית - כל שיחה שלך, כל דיבור שלך במרחב הציבורי על מתן והחטופים מעלה את המחיר'. אני גרתי בפריפריה, בעיר אופקים,תמיד הצבעתי למחנה הימין, וגם לראש הממשלה בנימין נתניהו, ועכשיו אני חוטפת בחוץ על זה שאני ממחנה הימין ואני מעזה בכלל לצאת נגד ראש הממשלה".

מתן צנגאוקר ובת זוגו אילנה ג'ריצ'בסקי. באדיבות המשפחה
היא רתומה למאבק להשבתו באופן מלא ביותר. מתן צנגאוקר ובת זוגו אילנה ג'ריצ'בסקי/באדיבות המשפחה

על בת זוגו של מתן, אילנה ג'ריצ'בסקי ששוחררה משבי חמאס מספרת עינב כי הופרדה ממתן ממש ברגע החטיפה. "היא לא ראתה את מתן כל ה־55 ימים, היא לא ידעה לספר שום דבר. אנחנו בקשר הדוק, אנחנו לפעמים חולקות את אותה דירה, אנחנו כל היום מדברות, נפגשות המון. היא רתומה למאבק להשבתו באופן מלא ביותר, לא ראיתי מסירות כזו של בת זוג. יש לכך השלכות נפשיות לא פשוטות אבל אילנה חזקה, גיבורה, לביאה, לוחמת. אני גאה שהיא בת הזוג של מתן והוא יהיה גאה בה כשיצא. זוג צעיר, כל החיים היו לפניהם. לא חשבנו בסיוטים שלנו שזה יגיע לכדי מחדל כזה, אבל אנחנו לא מאבדות תקווה. חודש הרמדאן קרב וזו הזדמנות חד פעמית. מדינת ישראל צריכה להפעיל את כל מנופי הלחץ שיש לה בעזרת המתווכות וכן להגיע לעסקה, שהחטופים יחזרו הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully