וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה נפל בקו אווירי פחות ממאה מטרים מגני הילדים"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 10:35

אתמול נפל כטב"ם של חיזבאללה במושב ארבל ללא אזעקה. עופר אביטל, רכז הביטחון השוטף של המושב, שיחזר ב-103FM: "שמעתי פיצוץ חזק - הבנתי שזו נפילה"

אתמול (שני) נשמע פיצוץ עז, ללא אזעקה או התראה מוקדמת, באזור המועצה האזורית הגליל התחתון. עופר אביטל, רכז הביטחון השוטף של מושב ארבל וקצין במילואים, פעל לתפעל את האירוע במהרה. בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM, שיחזר את הרגע בו הבין שהייתה נפילה במושב.

"שמעתי פיצוץ די חזק ולפי הניסיון שלי הבנתי שזו נפילה", שיחזר אביטל את השתלשלות האירועים. "כרב"ש נסעתי ישר לגני הילדים, לוודא שהם בממ"דים. הגננות פעלו בצורה יוצאת מן הכלל, זה היה מצוין, ונסעתי לחפש איפה זה נפל. היה באוויר ריח חזק מאוד של אבק שריפה, מה שמצביע על נפילה. ממש הקפתי את גני הילדים, בכביש היורד אצלנו להרחבה, קצת עוד עלה עשן ומצאנו את אתר הנפילה".

שרידי רקטה, מושב ארבל. אלי אשכנזי
שרידי רקטה, מושב ארבל/אלי אשכנזי

עוד סיפר כי "היה שם בור שנפער ומצאנו גם את הזנב של אותו כטב"ם. מהיכרותי את הארטילריה הבנתי שזו לא קטיושה. לא הייתה אזעקה. היו לו חומרי נפץ, אחרת לא היה נשמע רעש, אבל ההיגיון אומר שככל שהמרחק גדל וצריך יותר דלק להניע אותו, זה בא על חשבון כמות אבק השריפה, חומרי הפיצוץ. רואים את המנוע, את הכנפונים. הם כיוונו למקום מסוים שאני כמובן לא אפרט אותו כאן, בסביבה, לא רחוק, וזה נפל איפה שנפל. אז זה נפל קרוב מאוד, קו אווירי פחות ממאה מטרים מגני הילדים ומבית שקיצוני במושב משהו כמו 30 מטרים. זה נפל למעשה בין בית הכנסת העתיק למושב, אבל ממש קרוב מאוד".

בתגובה לאמירותיו ציין מגל כי התגובה של צה"ל לכטב"ם שנורה על ידי חיזבאללה לארבל הייתה עצימה, ואביטל חיזק זאת: "נכון, ובהתאם לק"מ שהוא טס הם הפציצו למעלה. הייתה שם תבערה רצינית וצעקות אללה וואכבר. תשמעו, למזלנו אנחנו לא רגילים לזה, בפעם האחרונה זה היה 2006 שבאזור שלנו נפלו קטיושות. ב־88' היה משהו, אבל רק דומה, לא בדיוק אותו דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully