וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את החוק לסיוע משפטי לניצולי שואה

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 3:41

על פי הצעת החוק, מוצע לאפשר לניצולי שואה, יוצאי מרוקו ואלג'יריה בתקופת שלטון וישי או נפגעי הפרהוד בעיראק - זכות לקבלת סיוע משפטי מלשכות הסיוע המשפטי בכל עניין. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק הסיוע המשפטי לניצולי שואה ללא בחינה של מצבם הכלכלי. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.

על פי הצעת החוק, מוצע לאפשר לניצולי שואה, יוצאי מרוקו ואלג'יריה בתקופת שלטון וישי או נפגעי הפרהוד בעיראק - זכות לקבלת סיוע משפטי מלשכות הסיוע המשפטי בכל עניין שבהם ניתן שירות על ידיהם, וזאת בלא צורך בבחינת הזכאות הכלכלית שלהם.

חברי ועדת חוקה בדקת דומיה, 7 בנובמבר 2023. דני שם טוב, דוברות הכנסת
חברי ועדת חוקה בדקת דומיה, 7 בנובמבר 2023/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מאורעות השואה והטראומה המלווה את חייהם של ניצולי השואה מהווים לעיתים קרובות חסם בפני נגישותם לערכאות המשפטיות ויכולתם למצות את זכויותיהם במובן הרחב.

התיקון המוצע נועד לסייע לניצולי שואה וליוצאי מרוקו ואלג'יריה מתקופת שלטון וישי או נפגעי הפרהוד בעיראק המקבלים מענק בהתאם ל"החלטה בדבר מענק שנתי" כהגדרתה בחוק נכי רדיפות הנאצים במיצוי זכויותיהם, ובמתן נגישות לייעוץ משפטי ולפנייה לערכאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully