וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: מחאות המילואימניקים פגעו בכשירותם של הטייסים ואנשי חיל האוויר

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 17:41

אנשי צבא טענו כי העדרות ממושכת של מפעילי כלי טיס לא מאויישים ובעלי תפקידים רגישים פגעה בכשירותם. בד בבד, בזמן שארה"ב מגמגמת בכל מה שקשור לטיפול באיראן - בצה"ל מאותתים על כוונותיה להניח אופציה צבאית אמינה על השולחן

בווידאו: כך פעלו כוחות צה"ל ושב"כ בבית חולים נאצר ברצועה 18.02.24/דובר צה"ל

גורמי ביטחון טענו אתמול (שני) כי מחאות המילואימניקים עקב המהפכה המשפטית פגעה בכשירותם של הטייסים ואנשי חיל האוויר. "היעדרות ממושכת של מפעילי כלי טיס לא מאוישים ובעלי תפקידים רגישים במילואים - פגעה לאורך זמן בכשירותם המבצעית, ויש למנוע מצב דומה בעתיד", טענו. בתוך כך, גורמי ביטחון קבעו כי השיח על החזרת המחאות נגד הממשלה הנוכחית מחייב את הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר להתייחס לסוגייה.

בד בבד, בזמן שארצות הברית מגמגמת בכל מה שקשור לטיפול באיראן, הטרור והגרעין - בצה"ל מאותתים על מידת כוונותיה להניח אופציה צבאית אמינה על השולחן. בניסיון להתמודד עם האיום שמעבר לים, מפקד חיל האוויר האלוף תומר שהיה בעבר ראש המטה המבצעי הראשון בחיל הנחה על הקמת מחלקת איראן. המחלקה תרכז את כלל המוכנות וההיערכות לאופציה הצבאית שכוללת תקיפה רחבה של פרויקט הגרעין האיראני.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 18 בינואר 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

ההחלטה על הקמת המחלקה התבשלה זמן רב בראשו של מפקד חיל האוויר, אך רק אתמול (ראשון), קיבלה ביטוי בפרסום רשמי של צה"ל. גורמים רשמיים בתוך מערכת הביטחון, העריכו בפני וואלה! כי מדובר במהלך שנועד לאותת לא רק לאיראן אלא גם לארצות הברית שלאחרונה "מגמגמת" לגבי מידת הנחרצות ואופי הטיפול בפרויקט הגרעין האיראני בפרט ובמימון והכוונת הטרור האיראני במזרח התיכון בכלל.

הגורמים, טענו כי בישראל קיוו לפעילות יותר נחרצת נגד איראן שמערערת את היציבות באזור.
לדברי הגורמים, ישראל נחושה להניח אופציה צבאית אמינה נגד איראן ומדובר בעוד מהלך. לשם כך, הוקמה המחלקה שייעודה יהיה לרכז 24/7 לאורך 365 ימים בשנה את הטיפול בסוגיה האיראנית שצוברת תאוצה על רקע ההידרדרות הביטחונית מול ארגוני הטרור שפועלים בשליחות האיראנים מתימן, עיראק, לבנון, סוריה, איו"ש, ורצועת עזה. מעל פעילות זו מרחף כמובן: פרויקט הגרעין.

עוד בוואלה!

התפצל מפתח ואימץ אידיאולוגיה קיצונית: הארגון שמחזיק בבני משפחת ביבס

לכתבה המלאה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 18 בינואר 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

בתוך כך, ביוני 2017 מונה למפקד המטה המבצעי הראשון האלוף תומר בר. ייעוד של המטה היה מאז הקמתו היה לנהלי את כלל תהליכי הפעלת הכוח לתקיפה באיראן, ריכוז התקנים והצורך המבצעי, תיאום רב ממדי לצורכי המשימות, קביעת יעדי הכשירות והכוננות, ובהתאם ההיערכות העורפית המתאימה.

גורמי מילואים בחיל האוויר, אמרו שעוד לפני הקמת המחלקה היו את היכולות בחיל האוויר, ולכן היה מי שהרים למה להקים גוף מטה בתוך גוף מטה שבעבר התעסק רק בזה. בתוך כך, כן יש ביקורת על היקף גופי המטה הכללי בצה"ל כמו: אגף איראן בראשות האלוף אליעזר טולדנו, מפקדת העומק, שלושה אלופים בזרוע היבשה מתחת למפקד הזרוע, ותא"ל נוסף שהתווסף לאט"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully