וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות המינית במלונות המפונים: "סרסורים הגיעו לפתחי מלונות כדי לנצל את המצב"

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 19:15

בדיון הוועדה לקידום מעמד האישה ושיוויון מגדרי חשף משרד הרווחה 135 מקרי אלימות מינית במלונות מפוני הדרום, וכן נחשפו פרטים מזעזעים חדשים על שהתרחש בין כותליהם. "נכנסים למלונות המון אנשים ומתרחשים אירועים שה' ישמור", נטען, "היינו צריכים לחשוב על התופעה מראש"

עדויות קשות על אונס ואלימות מינית במלונות המפונים/ערוץ הכנסת

הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי דנה הבוקר (שני) במניעת אלימות מינית במוקדי המפונים, במהלכו נחשפו על ידי משרד הרווחה 75 מקרים של פגיעות מיניות שהתרחשו במלונות וכן 80 מקרי אלימות במשפחה.

הדיון הוא השני שמקיימת הוועדה בנושא. נציגת המשטרה, ראש חוליית עבירות מין בארגון, עדכנה כי עד כה נפתחו תשעה תיקי עבירות מין שבהם הקורבן מפונה. בשני תיקים נוספים החשוד הוא מפונה. בתיק אחד הקורבן התפנה אבל לא מתגורר ברשות מפונה. בסך הכול היו 24 תיקי עבירות מין במלונות המפונים מאוקטובר עד אתמול, כולל אלה שלא קשורות במפונים.

"לא הצלחתי להבין. איך בפעם הקודמת אמרתם יש לנו 36 תלונות, לאן נעלמו? אחרי הדיון קיבלתי טלפונים ממורות שאומרות שהמצב הרבה יותר חמור", העירה יו"ר הוועדה פנינה תמנו שאטה. "הדיון הקודם היה על עבירות מין במשפחה. אמרתי שייתכן שלא בהכרח מדובר במפונים. באגף החקירות דייקו את הנתונים ולא בכולם אלה היו מפונים", ענתה נציגה נוספת של המשטרה.

מפונים במלון יערות הכרמל, 6 בפברואר 2024. ללא, מערכת וואלה!
"יש 'לסמן' מלונות עם אווירה ואקלים אלים". מלון המפונים יערות הכרמל/מערכת וואלה!, ללא

בנציגות המשטרה הוסיפו כי לאחר הפילוח שנעשה בעקבות הדיון הקודם, עלה כי נפתחו 24 תיקי אלימות במשפחה במלונות שבהם הקורבן הוא מפונה.

על אף היקפי הפגיעות שנחשפו, במשטרה ידעו לדווח רק על 12 תיקים של עבירות מין ובמשרד הבריאות יודעים על שתי נשים שעברו פגיעות מיניות והגיעו למרכז אקוטי. "המדינה חייבת לעשות הכל כדי שהמוגנות של המפונים תהיה ברמה הגבוהה ביותר", אמרה יו"ר הוועדה ח"כ תמנו שטה. אנחנו נחשפים לפרסומים מזעזעים. נראה שכל משרד בפני עצמו עושה את המקסימום אבל אין מישהו מתכלל, אין אבא ואמא. צריך כתובת אחת במלונות המפונים".

"היו סרסורים שהגיעו לפתחי מלונות מפונים כדי לנצל את המצב", המשיכה, ופנתה לגורמים בוועדה: "אתם צריכים לדעת מי הפונקציה הרלוונטית בכל מלון. בוצעו מהלכים חשובים אך התכלול לא מספיק, ומי שמשלם את המחיר זה נשים וילדים והם יסחבו את זה לכל החיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פנינה תמנו שטה. מרים אלסטר/פלאש 90, אתר רשמי
"היו סרסורים שהגיעו לפתחי מלונות", ח"כ תמנו שאטה/אתר רשמי, מרים אלסטר/פלאש 90

עוד העלתה תמנו שאטה בפני הוועדה את הדרישה מהממונים על הנושא "לסמן" מלונות אדומים עם אווירה ואקלים אלים. "קיבלתי טלפון אחרי הדיון הקודם שחשף בפני שמצב עבירות המין הרבה יותר חמור ממה שדווח", אמרה.

"תופעת ניצול מיני של המפונות זה משהו שהיינו צריכים לחשוב עליו מראש", טענה ח"כ לימור סון הר מלך שהשתתפה בדיון. "היינו צריכים להכניס סדנאות מוגנות. חלק מהפגיעות הן גם לא פגיעות במשפחה, למתחמי המפונים נכנסים המון אנשים ומתרחשים אירועים שאלוהים ישמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully