וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרשת המבריחות": ארבע הצעירות הודו במעשיהן במסגרת הסדר טיעון

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 18:43

כמעט שנה לאחר "פרשת המבריחות", שבה נתפסו בנתב"ג עם סמים בשווי 15 מיליון ש"ח, בית המשפט גזר 34 חודשי מאסר על אוראל בן חיים, לאחר הסכמה בין הצדדים על העונש. הדיון בעניין עונשן של השלוש האחרות נדחה למאי. השופטת גרינברג: "הסדר הטיעון שלהן מקל מאוד"

דיון בהסדר טיעון בפרשת המבריחות/ארז הראל

כמעט שנה לאחר שנתפסו בנתב"ג עם סמים בשווי 15 מיליון שקלים והסעירו מדינה שלמה, ועוד לפני שהתחיל שלב ההוכחות במשפט, ארבעת הנאשמות בפרשת "המזוודות הוורודות" הודו היום (שני) כי הבריחו קוקאין לישראל, וזאת בהתאם לכתב אישום מתוקן בהתאם להסדר טיעון שנחתם בין פרקליטות מחוז מרכז לסנגוריהם של הנאשמות. ארבעת הנאשמות הורשעו בפרטי כתב האישום המתוקן.

בית המשפט גזר 34 חודשי מאסר על אחת מהנאשמות, אוראל בן חיים, לאחר הסכמה בין הצדדים על העונש. היא הורשעה בגין ייבוא סמים מסוג קוקאין במשקל 2.680 גרם וקטמין במשקל 754 גרם, לישראל. הדיון בעניין עונשן של השלוש האחרות נדחה למאי. סעיף העבירה עליו ידון העונש הוא יבוא סם מסוכן בצוותא, כשהסעיף שנמחק הוא קשירת קשר לביצוע פשע. אמה של הנאשמת עידן צאובר אמרה לוואלה! כי "הן באו מבית טוב והן עכשיו למדו את הלקח".

השופטת גרינברג אמרה על עונשה של בן חיים: "הנאשמת אמנם לא עמדה בראש שרשרת המזון, אך היא שימשה כבלדרית". עוד הוסיפה: "הענישה אליה עותרים הצדדים מצויה ברף נמוך במתחם הענישה".

יחידת הבילוש המיוחדת 747 של מרחב נתב"ג במחוז מרכז, סיכלה הברחה של למעלה מ- 15 קג' סם מסוג קוקאין וקטמין בשווי מיליוני ש"ח ועצרה 4 תושבות המרכז ושני גברים בחשד לבלדרות, 16 בינואר 2023. דוברות משטרת ישראל
הסמים שנתפסו על ידי המשטרה בנתב"ג/דוברות משטרת ישראל

במהלך דיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, ארבעת הצעירות הודו שהבריחו הקוקאין בעת שטסו מגרמניה לישראל. הנאשמות לא הודו בכך שבנו מערך שכלל מספר אירועי הברחת סמים לאחר שיצרו קשר עם גורם עברייני, אלא הודו רק במקרה הספציפי בו נתפסו על חם בשדה התעופה, וזאת בניגוד לפרטי כתב האישום המקורי שהוגש נגדן. ארבעת הבחורות הצעירות שנאשמו בפרטי הפרשה לפני כשנה, שוחררו במהלך ההליך המשפטי לחלופת מעצר במסגרות של טיפול גמילה מסמים.

בחודש ינואר בשנה שעברה יחידת בילוש מיוחדת של מרחב נתב"ג סיכלה הברחת ענק של יותר מ-15 ק"ג קוקאין וקטמין בשווי מיליוני שקלים. המשטרה עצרה ארבע צעירות תושבות המרכז בשנות ה-20 לחייהן - עידן צאובר, לי פוני, אוראל בן חיים וארבל מזרחי בחשד לסחר, ייבוא וייצוא של הסמים. אחר שתיים מהן עקבה המשטרה לאורך מסלול הכניסה שלהן לארץ, משרוול המטוס, דרך ביקורת הדרכונים ועד איסוף המזוודות.

עוד שיתפה את וואלה! דליה, אמה של פוני כי היא מקווה שארבע הצעירות "ימשיכו לעבור את התהליך השיקומי כמו שהן עברו עד עכשיו. הן למדו את הלקח שלהן והיום הם במקום אחר ובדרך חדשה. הן באו מבית טוב והן עכשיו למדו את הלקח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עידן צאובר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
עידן צאובר, מהחשודות בהברחה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לי פוני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
לי פוני, אחת החשודות בהברחה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בבדיקת הכבודה של שלוש מהחשודות חשפו בלשי המשטרה את הכמות הגדולה של הסמים, שהוסתרו בבקבוקי שמפו ובמארזים של תוספי מזון בריאות. הסמים הועברו למעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה. חשודה נוספת שהייתה על הטיסה נעצרה מחוץ לשדה התעופה עם בן זוגה ועם חשוד נוסף, שעל פי החשד, ניסה להעלים את הסמים.

עו"ד ליה פלוס/ארז

צפו: תיעוד ממעצר הצעירות בנתב"ג

בווידאו: תיעוד ממעצר הצעירות בנתב"ג/צילום: דוברות משטרה
ארבל מזרחי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
ארבל מזרחי, אחת מרביעיית הבנות/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אוראל בן חיים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
אוראל בן חיים, אחת החשודות/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המבריחות - הצעירות החשודות בהברחת קוקאין דרך נתב"ג. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
המבריחות - הצעירות החשודות בהברחת קוקאין דרך נתב"ג/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המשטרה עלתה על יעדי ייבוא הסמים על סמך התכתבויות בין ארבע הבנות. בין היתר התברר שכל אחת מהן הביאה עמה בין 5-4 ק"ג של סמים בכל ייבוא. בנוסף, כל אחת השתמשה, לפי החשד, בסמים עצמם בסכום של מאות אלפי שקלים וכל אחת קיבלה עשרות אלפי שקלים על כל ייבוא ואף לא תמיד הם קיבלו תשלום מלא על פעולתן.

מאז המעצר הראשוני נעצרו 16 בלדרי סמים סך הכול. ההתכתבויות שביצעו הצעירות היו גם חופשיות וגם באמצעות קודים. "הן מגיעות ממשפחות נורמטיביות", אמר הגורם המשטרתי. "שתיים מהן חברות ילדות ושתיים אחרות הכירו בשנתיים האחרונות בבילויים משותפים וכל הארבע הפכו לחבורה מאוד קרובה שחוגגת ומבלה יחד".

מטעם עו"ד שחר חצרוני ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני שמייצג את לי פוני נמסר: "יש לומר מילה טובה לפרקליטות אשר בחנה את טענותינו לגבי קשיים וכשלים בחומר החקירה ותיקנה את כתב האישום בצורה משמעותית אשר לוקחת בחשבון גם את הליך השיקום אותו עוברות הנאשמות".

מטעם עו"ד ד"ר ליה פלוס שמייצגת את עידן צאובר נמסר: "כתב האישום תוקן באופן משמעותי ביותר בהשוואה לכתב האישום המקורי כך שהוא מייחס לנאשמות עבירה אחת בלבד של ייבוא סמים וזו אכן העבירה בה הן הורשעו. עידן נמצאת בהליך שיקומי ממושך ומוצלח ביותר במהלך השנה האחרונה, כך שאני משוכנעת שההסתבכות החד פעמית הזו, אותה מעידה, שייכת לעברה ולא תחזור על עצמה בשום דרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully