וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחתימת סמוטריץ': נורבגיה הודיעה על הסדר להעברת כספים פלסטיניים מישראל אליה

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 23:37

נורבגיה תשמור על כספים שישראל סירבה להעביר לרשות - ובתמורה, יסכימו הפלסטינים לקבל את הכספים שלא קוזזו על ידי הממשלה. הכספים המוקפאים יישארו בחזקת נורבגיה עד לקבלת החלטה משותפת: "ההסדר יסייע במניעת קריסה כלכלית של הרשות ויאפשר לה להמשיך לשלם משכורות"

בווידאו: בצלאל סמוטריץ': "קיבלתי החלטה על מדיניות כלכלית רחבה"/ערוץ הכנסת

ממשלת נורבגיה הודיעה היום (ראשון) על השלמת ההסדר עם ישראל והרשות הפלסטינית במסגרתו ישראל תעביר למשמרת בנורבגיה חלק מכספי המיסים הפלסטינים שהיא סירבה להעביר לרשות. בתמורה הרשות הפלסטינית תסכים לקחת את החלק האחר שלא קוזז. מדובר בסכום של מאות מיליוני שקלים שהרשות הפלסטינית סירבה לקבל מישראל במחאה על קיזוז הכספים.

שר האוצר חתם סמוטריץ' חתם לפני כמה ימים על המכתב לממשלת נורבגיה שבו ישראל מקבלת את תנאי ההסדר. ראש ממשלת נורבגיה אמר בהודעה שפרסם כי ההסדר יסייע במניעת קריסה כלכלית של הרשות הפלסטינית ויאפשר לרשות להמשיך לשלם משכורות ולספק שירותים לתושבים. ראש ממשלת נורבגיה מסר כי החלק של הכספים שקוזזו יועבר מישראל ויישאר במשמורת נורבגית עד שיוחלט יחד עם ישראל שניתן להעביר אותם לרשות הפלסטינית.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון בקבינט החברתי-כלכלי, 16.10.2023. דוברות משרד האוצר, עיבוד תמונה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון בקבינט החברתי-כלכלי, 16.10.2023/עיבוד תמונה, דוברות משרד האוצר

ההחלטה אושרה על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני בינואר. זאת, לאחר חודשים של עיכוב וחרף התנגדותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שטען שאין ערובות מספיקות שהכסף שיופקד בנורבגיה לא יגיע לעזה. לפני כחודש דרש נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מראש הממשלה בנימין נתניהו לשחרר את הכספים בשיחה טלפונית קשה שניהלו.

בעקבות האישור בקבינט מסר בן גביר: "לצערי ראש הממשלה בנימין נתניהו מזיז כל הזמן את הקו האדום. פעם נותנים דלק, פעם מוותרים על הומניטרי תמורת הומניטרי, שבוע שעבר החלו להעביר משאיות קמח ועכשיו מקבלים החלטה שלא מבטיחה שהכסף יגיע לנאצים מעזה. לצערי גם בימין יש מי שעדין מושפע מהקונספציה ובין היתר חושב 'שפתרונות טובים מגיעים מנורבגיה'".

באוקטובר, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לקזז כ-40 אחוז מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית ושהיא מחויבת להעביר לה מתוקף ההסכמים בין הצדדים. ההחלטה התקבלה בעקבות דרישה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שטען כי הכספים הללו מועברים על ידי הרשות לרצועת עזה ולכן הם יגיעו לחמאס. מאז אותה החלטה סירב סמוטריץ' לכל פשרה בנושא ואף איים כי אם הכספים יועברו לרשות הפלסטינית במישרין או בעקיפין הוא יתפטר מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully